Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Czasami warto zapłacić więcej i mieć pozytywne doświadczenia

· Wojtek Pietrusiewicz · 6 komentarzy

Skoro już dzisiaj jesteśmy w temacie zakupów w różnych sklepach i absurdach z tym związanych, to niedawno przy okazji nabycia Jawbone Up miałem bardzo pozytywne doświadczenia w pewnym sklepie firmy zajmującej się saddyzmem. Alternatywnie mogłem zaoszczędzić trochę pieniędzy kupując w Amazon UK, ale nie zrobiłem tego z paru bardzo prostych powodów. Okazało się, że warto było zapłacić więcej …

Mowa oczywiście o Apple Online Store, który w przeciwieństwie do 90% sklepów, z którymi miałem najprzeróżniejsze doświadczenia, oferuje najlepszą obsługę z jaką się spotkałem. Wiedząc, że Jawbone może się zepsuć, decyzja zakupu w Apple zamiast Amazonie była spowodowana jedynie prędkością realizacji ewentualnej wymiany gwarancyjnej. Amazon traktuje swoich klientów wzorowo, ale towar ze sklepu Apple zawsze dochodził do mnie znacznie szybciej. Niestety, po paru dniach od zakupu, okazało się, że popełniłem błąd … Jawbone na swojej stronie ma PDFa, którego należy wydrukować, aby na jego podstawie dobrać rozmiar Up do naszego nadgarstka. Radzi również jak go dopasować na podstawie jego obwodu. Wykonałem oba pomiary i byłem blisko rozmiaru L, ale nie na tyle, żeby posłuchać ich zaleceń wybrania większego modelu jeśli jesteśmy na ich granicy. Pomiar jednak wykonywałem w okresie, gdy na dworze było bardzo zimno. Tego niestety nie wziąłem pod uwagę.

Up nosi się na nadgarstku całą dobę; w nocy monitorujemy nim nasz sen. Podczas drugiej lub trzeciej musiałem niewygodnie ułożyć prawą rękę pod ciałem, bo obudziłem się — ręka spuchnięta, mrówki i ból. Nagle okazało się, że Up ma za mały obwód. Następnego dnia zadzwoniłem do Apple i opowiedziałem o swoim problemie. Szczerze mówiąc to nie spodziewałem się, że pomogą … Zakładałem, że będę musiał zwrócić kupiony towar — zgodnie z naszym prawem mamy na to 10 dni — i kupić większy rozmiar. Pani Agnieszka w BOKu Apple jednak postanowiła uprościć mi życie wysyłając dwóch kurierów. Pierwszego z Up w rozmiarze L, a drugiego po odbiór M-ki.

Wzorowo i nie mam żadnych wyrzutów, że było o 10% drożej.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • WojciechMajka

    Przyznam szczerze że obsługa w AOS działa rewelacyjnie. Gdy wymieniałem Nowego iPada z powodu wady niesklejonego wyświetlacza przy kamerze FaceTime wystarczył telefon, następnie wysłałem dwa zdjecia i po piętnastu minutach oddzwoniła do mnie Pani Greta z informacją że już wysyła do mnie kurierem sprawnego iPada. I po 20 godzinach zawitał do mnie kurier DHL. A iPad był z grawerką i wysłany z Holandii. Dodatkowo po paru dniach dostałem email że “powołując się na naszą rozmowę telefoniczną ofiarowuję Panu moim gestem dobrej woli 300 PLN za wszelkie nidogodności z poprzednim zamówieniem.” :D

  • marekjot

    Poczytaj o serwisie amazona podobne relacje, plus wymiana kindla nie raz nIe dwa po gwarancji. Zamiast 2 kurierow wysylaja jednego daje nowke odbiera starego lub wkladasz starego w paczke po nowym i wysylasz poczta oczywiscie nie placisz za paczke oplacona juz;).
    Jak najbardziej polecam amazona

  • Kuba

    Ja ostatnio miałem kontakt ze wsparciem Apple, gdyż mój iPad 3 trzy tygodnie po zakończeniu gwarancji się zepsuł. Poszedłem do serwisu Cortland, gdzie dowiedziałem się, że usterka jest poważna i praktycznie trzeba wymienić urządzenie na nowe. A skoro już jest po gwarancji, to wiadomo, że wiąże się to ze sporymi kosztami. W Cortlandzie poradzili, abym jeszcze zadzwonił do Apple’a. Pani Anna na infolinii powiedziała mi, abym jeszcze raz poszedł do Cortland, gdzie zrobią mi diagnostykę iPada. Cortland przeprowadził diagnostykę, wysłał do Apple, które zdecydowało, że przedłuży moją gwarancję o miesiąc, dzięki czemu iPada wymieniono mi na nowego. I takie podejście do klienta to ja rozumiem!

  • Wow. Musiałeś mieć niezłego banana na ustach. :D

  • Kuba

    Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony takim podejściem do sprawy :)

  • Łukasz

    Miałem podobną sytuację z iPhone 5. Zamówiony z Apple Polska po otwarciu okazało się, że jest delikatnie ubity na krawędzi. Dokładnie taka sama procedura. Kurier wysłany z nowym i drugi po zabranie starego ;) Mega zadowoleny