Na forach dyskusyjnych Apple pojawiły się wątki, w których użytkownicy iCloud raportują, że ktoś dobrał im się do konta i powysyłał z niego spam do wszystkich kontaktów w książce adresowej, również dostępnej w iCloud …
Wspomiane wątki znajdziecie tutaj i tutaj. Wygląda na to, że to nie jest kwestia spoofowania samego adresu email – fizyczne emaile ze spamem zostały znalezione w wysłanych wiadomościach. Problem na razie dotyczy garstki ludzi, którzy twierdzą, że są profesjonalistami w branży IT i wiedzą jak zadbać o własne hasło. Twierdzą również, że hasła są na tyle skomplikowane, że nie da się ich złamać metodą siłową. Prawda zapewne leży gdzieś indziej, ale nie zmienia to faktu, że ktoś dobrał się do kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu kont na iCloud. To absolutnie niedopuszczalne, chociaż jak najbardziej możliwe. Jednocześnie to silny sygnał dla Apple, że muszą coś z tym natychmiast zrobić – olanie sprawy, mówiąc kolokwialnie, może się dla nich zakończyć bardzo źle, ponieważ iCloud to obecnie podstawa ich ekosystemów iOS i OS X.
Niestety, ale raz utracone zaufanie ciężko odzyskać … Na dzień dzisiejszy to żółta karta, a sprawę będę nadal obserwował.
Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.