Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Problemy i rozwiązania StarCraft II na Mac

· Wojtek Pietrusiewicz · 11 komentarzy

StarCraft II na rynku jest zaledwie 8 dni, a już znanych jest kilka bugów pod OS X, czasami nawet bardzo utrudniającymi granie. Blizzard nie śpieszy się z update’ami, raczej preferuje je najpierw dopracować — przynajmniej tak było jak jeszcze grałem w WoW1.

Poniżej znajdziecie listę problemów oraz rozwiązań:

  • brak interfejsu użytkownika — restart gry lub komputera
  • gra wywala się przy 10.6.4 i karcie graficznej nVidia — Blizzard pracuje nad problemem
  • GPU nVidia ma kiepską wydajność pod OS X — problem z driverem, obniżyć detale w ustawieniach dopóki nie będzie rozwiązania
  • wydajność pod OS X gorsza niż pod Windows na tym samym sprzęcie — spekuluję się, że to problem z driverem video pod OS X; problem różni się pomiędzy systemami; rozwiązanie jak powyższe lub Windows pod BootCamp
  • MacBook Pro przegrzewa się, a gra czka się podczas scen video i samej rozgrywki — możliwe, że jest to połączone z problemami z kartami graficznymi opisanymi powyżej; są donosy, że dodanie następujących linijek do pliku variables.txt pomaga (~/Documents/Blizzard/Starcraft II/variables.txt):
    • frameratecap=40
    • frameratecapGlue=30

    Powyższy kod wymusza określony fps i nie pozwala na niepotrzebne przegrzewanie się MacBooka Pro. Działa również z innymi komputerami.

  • czarny ekran po uruchomieniu gry; dźwięk nadal gra w tle — przełączyć się z trybu pełnoekranowego do okienka (Command + M) lub restart systemu
  • ogromny spadek wydajności systemu po podłączeniu słuchawek USB z niektórymi GPU nVidii (głównie 9400m) — nie korzystać ze słuchawek i czekać na bugfix
  • nie da się myszką powrócić na ekran z grą w przypadku dwóch lub więcej monitorów — przełączyć się z trybu pełnoekranowego do okienka (Command + M) i z powrotem, a myszka powinna się zachowywać normalnie

Przypominam, że wciśnięcie skrótu Option + Control + F podczas gry wyświetla licznik fps.

Dajcie znać jakie macie doświadczenia.

  1. World of Warcraft.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • Łukasz

    Osobiście spotkał mnie problem z z wywalaniem się gry podczas gry w multi. Możliwe że jest to błąd numer 2 na liście – gra wywala się przy 10.6.4 i karcie graficznej nVidia — Blizzard pracuje nad problemem. A tak poza tym gra śmiga jak marzenie:)

  • Gram od tygodnia w kampanie na MBP 13” (Snow) i nie zauważyłem żadnych powyższych błędów/problemów.
    Szczęście moje :) A grywalność powiem, że lepsza niż w jedynce.

  • Łukasz

    hmmm niom ciekawa gierka szkoda ze tylko 26 misji przeszedlem w jedna nocke:D i to sie bawilem jescze a nie na czas:D krotka mam nadzieje ze dodatek bezie leprzy:D jak ktos chce poznac zakonczenie pisac :D lukaszpracus@gmail.com

  • Marucins

    Moje doświadczenie to takie że gra jest nie grywalna. Dziękuję ci nVidia i Apple!

  • @Marucins: jakiego masz Maka?

  • Marucins

    **Łukasz** a kto kazał grac na takim łatwym poziomie?

    Aby nie być gołosłownym pochwale się jak wygląda obraz po uruchomieniu gry:
    http://a.imagehost.org/0928/IMG_0224.jpg

    a to filmik
    http://i.imagehost.org/secure/0674/20100514_3.mov

    Czasami te smużenie minie zaraz po wczytaniu gry i mogę “pograć” na lagach przez super wydajność dzięki 10.6.4 na karcie nVidia

    MacPro/GTX285

  • @ Marucins: współczuję :( Czytałem o tych problemach na Pro pudełkach.
    W moim MBP 13” całe szczęście NVidia 320M i śmiga aż miło.
    Trzymam kciuki abyś też mógł się cieszyć jak najszybciej :)

  • Łukasz

    he he ja nie gram w gierki na latwizne:D tylko brutal:D nie powiem gierka latwa wystarczy najpierw sie zabezpieczyc od wroga a potem atakowac:D chociaz nie powiem grafika mila wymagania na moim radeonie 3870 na max chodza gra 2 razy mi sie zaciela tylko i raz mnie wywalila tylko tu nie wiem czy to wina kompa Procek AMD ANTHLON X2 czy moze moja przez przypadkowe wcisniecie spacji no coz gra sie fajnie szkoda ze tak krotko jak wspomnialem wyzej:D panowie z Blizzard postarali sie grafika niczym age of empires 3 model postaci i statkow super troche mnie wkurzylo jak stawialem budynki i raz sie zacialem w ciemnym kacie ale to nic i tak z utesknieniem kupie dodatek do tej gierki bo wymiata:D

  • Marucins

    Nie mogłem długo siedzieć po hashu znalazłem ten “fix”. Ku mojemu zaskoczeniu NIC nie poprawił – brawo.

    Zaczynam się bać :(

  • No niestety, ja na swoim MacBooku Pro też doświadczam tego typu rzeczy. Gra chodzi na osX mizernie w porównaniu do wersji pod Winde na bootcampie (tam mogę pograć na ustawieniach HIGH – karta z 512mb ogranicza moje zapędy do ultra :)

    mój konfig –
    MBP OSX 10.6.4
    Intel Core i5 2.53GHz, 4GB ramu, GF GT 330M 512MB

    nie wiem na ile dobra i mocna jest ta grafika (czytałem że nie jest to demon prędkości ale zła nie jest).

    Chyba pozostaje jedynie czekać na patche pod OSx i grać na bootcampie :/

  • Marucins

    Co do Windows tam śmiga wszystko (zadziwiające no nie) aż miło.

    Wracam do sedna sprawy po pokazaniu się oficjalnej wersji aktualizacji… ehhhh Można było się tego spodziewać. Zero jakichkolwiek poprawek!

    Dla kart ATI, na tych kartach widać zdecydowany wzrost. Ale za to nVidia… tu KOMPLETNIE OLANO SPRAWĘ

    Oto wydajność po aktualizacji:
    http://j.imagehost.org/0979/Zrzut_ekranu_2010-08-18_godz_20_02_04.png

    a to wynik z nowej wersji OpenGL Extensions Viewer 3.31
    http://j.imagehost.org/0952/Zrzut_ekranu_2010-08-18_godz_20_03_58.png

    Starych screenshotów już nie mam ale, fps były identyczne. Mało tego smużenie (moja wypowiedź wcześniejsza), które doskwierało mi od czasu 10.6.3 dalej jest!