Parę dni temu zainstalowałem Microsoft Office:mac 2008. Można było się spodziewać, że pojawi się syf na dysku i nie zawiodłem się na wspaniałym Microsoft…
W katalogu „Documents” w Waszym domowym folderze powinno przetrzymywać się swoje …. tak zgadliście – dokumenty. To po jaką cholerę Microsoft tam wrzucił „Microsoft User Data”… Od tego przecież jest katalog Library. Ale nie martwcie się – zaraz będziecie znowu mieli porządek! =)
- Utwórzcie katalog „Microsoft Stuff” lub o jakiejkolwiek innej odpowiadającej Wam nazwie w ~/Library (/Users//Library)
- Przenieście zawartość „~/Documents/Microsoft User Data” do nowego katalogu
- Skasujcie „Microsoft User Data” w „~/Documents”
- Klikacjąc prawym na nowy katalog w „~/Library” utwórzcie do niego alias, który trzeba umieścić w „~/Documents/”
- Zmieńcie nazwę tego aliasu na „Microsoft User Data”
- Otwórzcie Terminal
- Zmieniamy katalog: cd ~/Documents
- Wpiszcie: chflags hidden Microsoft User Data
- Zapalcie sobie papieroska w nagrodę (lub gumę do żucia dla niepalących) :)
Aby ponownie zrobić alias widzialny wystarczy wpisać: chflags nohidden Microsoft User Data
Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.