Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Przygody czytelnika z iPadem z T-Mobile – właśnie dlatego nie kupuję już nic u operatorów

· Wojtek Pietrusiewicz · 15 komentarzy

Otrzymałem dzisiaj maila od czytelnika M.W, który to miał nieciekawą przygodę z T-Mobile. Według niego, nowego wadliwego iPada wymieniono mu na szutkę refurbished, lub jak on ją określa – odnawianą. Oto jego słowa …

Na wstępie chciałbym napisać, że zanim podjąłem decyzje o zakupie tabletu uważnie śledziłem Wasz serwis, oraz inne o podobnej tematyce Dzięki nim zdecydowałem się na iPada 3 generacji. Byłem przekonany, że to sprzęt z najwyższej półki. W związku z tym że widać spore zainteresowanie internautów tym tematem chciałbym by opisali Państwo moją historię z reklamacją Ipada w sieci T-mobile, będącą być może przestrogą dla tych którzy kupują sprzęt u jakiegokolwiek operatora.

Otóż zakupiłem iPada 3 generacji na firmę, po około miesiącu użytkowania okazało się, że funkcja hotspotu w moim modelu nie działa jak należy. Po pierwszym włączeniu wszystko działało super natomiast po dezaktywacji i ponownej aktywacji tejże funkcji urządzenia łączyły się, ale nie miały już dostępu do internetu. W ramach rękojmi iPada wymieniono mi na rzekomo fabrycznie nowego.. Miałem obawy, bo sprzęt był zabezpieczony jedynie folią ochronną. Napisałem więc pismo do sieci T-mobile w
którym wspomniałem iż podejrzewam, że otrzymany po reklamacji sprzęt jest odnawiany. Domagałem się więc sprzętu nowego, takiego jaki zakupiłem. W odpowiedzi dostałem zapewnienie, że sprzęt jest fabrycznie nowy i że powinienem go odebrać w salonie T-mobile w którym oddawałem sprzęt do reklamacji. Nikt nie przedstawił mi żadnych dowodów potwierdzających jakoby otrzymany po reklamacji sprzęt był nowy, a nie odnawiany. Dla własnego spokoju zacząłem sam sprawdzać co i jak.. Z moich ustaleń jasno wynika, że otrzymany po reklamacji sprzęt jest odnowiony Napisałem odwołanie od sposobu reklamacji z żądaniem wymiany mojego iPada 3 generacji, tym razem, na iPada 4generacji oraz 100 zł rekompensaty za stracony czas, paliwo i nerwy. Po miesiącu czasu otrzymałem kolejne pismo z T-mobile, w którym ta sama osoba która wcześniej zapewniała mnie o wymianie sprzętu na fabrycznie nowy, stwierdziła że sposób reklamacji jest zgodny z obowiązującym prawem i że mam odebrać mojego wymienionego iPada z salonu. O ile przedstawiono mi konkretne przepisy prawa będące podstawą do takiego, a nie innego załatwienia mojej sprawy (których nie kwestionuję, notabene których osoba nie będąca prawnikiem nie jest w stanie wg mnie zrozumieć), o tyle nie rozumiem już faktu że operator nie chce się przyznać do niekompetencji swoich pracowników oraz do zatajania informacji ze wymieniony sprzęt jest odnawiany, a nie nowy.

Tutaj pojawiają się dwie kwestie:

Siec T-mobile powinna odpowiadać za swoich pracowników i dbając o swoje dobre imię choćby przeprosić mnie za pomyłkę i przychylić się do mojego żądania -chociażby w ramach gestu handlowego W tym przypadku nie usłyszałem nawet przeprosin, uważam to za skandal. Wniosek wypływający z tej sprawy jest następujący: T-mobile może manipulować faktami, oszukiwać klienta, a ja jedyne co mogę zrobić to domagać się prawdy w sadzie.

Druga kwestia, jeśli przepisy prawa pozwalają na takie, a nie inne załatwienie sprawy to nie warto kupować sprzętu fabrycznie nowego. Lepiej jest kupić odnawiany -tańszy W przypadku reklamacji i tak istnieje spore ryzyko, że otrzymamy sprzęt odnawiany, a nie nowy. Po co więc przepłacać?

Mam nadzieje, że dzięki Państwa serwisowi moja sprawa ujrzy światło dzienne i że ludzie będą mogli przekonać się jakie jest podejście operatora do abonentów.

W załączniku przesyłam zdjęcia korespondencji otrzymanej z sieci T-mobile, oraz potwierdzenie iż mój sprzęt nie jest nowy jak zapewnia operator, a odnawiany.

Jako że nie jestem ekspertem ani od praw konsumenta, ciężko mi odnieść się do prawnego aspektu całości. Nie widzę też sensu pokazywania tutaj dowodów na powyższe, które mam w mailu – widziałem je, więc możecie mi wierzyć lub nie. Wiem jednak jedno – jako konsument nie lubię tego typu niespodzianek. Wydajemy w końcu niemałe pieniądze na coś i świadomość, że jest to sprzęt używany i/lub naprawiany naprawdę potrafi zniechęcić.

Właśnie dlatego wolę kupować telefony i tablety bezpośrednio w Apple Store, gdzie mam większe poczucie bezpieczeństwa.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • Z tego co wiem, to producent ma obowiązek doprowadzenia urządzenia do stanu pełnej sprawności. Nie ma obowiązku wymiany na nowy. Refubrished to tak naprawdę często przepakowany sprzęt, w którym zmieniono całą obudowę i ekran na nowy, choć nie zawsze. Szczerze mówiąc nie widzę powodu do robienia z tego tytułu problemu.

  • Ja też nie rozumiem o co cała afera, sprzęt refurb jest w 100% idealny, nie posiada rys czy czegokolwiek innego, w sumie jak nowy – na pewno przechodzi serię testów przed oddaniem klientowi, do tego posiada gwarancję taką samą jak oddane urządzenie. A skoro autor kupił iPada i go używał, to on też już nie był nowy. Oddał używany, dostał używany – do tego w stanie perfekcyjnym.

  • Będąc w tym roku w USA przez 3 miesiące odwiedziłem Apple Store i ich Genius Bar dwa razy. Muszę powiedzieć, że ich customer service jest naprawdę godny podziwu. Za pierwszym razem bateria mojego MacBooka Pro pod wpływem ogromnego gorąca, które towarzyszyło mi wtedy w Teksasie, a dość często przebywałem z nim na zewnątrz, zaczęła powiększać swoje rozmiary do tego stopnia, że m.in. naciskała trackpad od spodu, co zupełnie uniemożliwiało jego naciśnięcie. Po wytłumaczeniu całej sytuacji w sklepie, przemiły Pan z obsługi bez ani jednego słowa wymienił mi ją na nową. Co ciekawe MacBook to model late 2008(!), więc był już bardzo dawno po okresie gwarancyjnym. Za drugim razem problem mój dotyczył iPhone i nie do końca sprawnej anteny WiFi (normalnie mogłem używać, z tym że inne telefony miały znacznie lepszą siłę połączenia i szybkość działania). Niby nic i szczerze mówiąc nieszczególnie liczyłem, że coś z tym zrobią, ale mimo wszystko postanowiłem spróbować. W efekcie pan z Genius Bar po zweryfikowaniu moich słów gdzieś na zapleczu, dał mi zupełnie nowy egzemplarz od ręki :) Dodam, że telefon kupiony przez polski T-Mobile, więc jeśli ktoś obawia się, że gwarancja nie działa za granicą, to mogę poświadczyć swoim przykładem, że wszystko da się załatwić bez większego problemu.

  • dostał znowu 3-kę czy spełniło się życzenie o 4-ce?

  • “Miałem obawy, bo sprzęt był zabezpieczony jedynie folią ochronną.”

    Jak każdy sprzęt Apple, który jest wymieniany w ramach gwarancji ponieważ nie było reklamowane pudełko, zasilacz i iPad tylko sam iPad. Nie wiem o co ten hałas…

  • Piotr Szczygieł

    Nikt nie twierdzi, że T-mobile złamał prawo. Faktem jest jednak, że szacunek i standard obsługi klienta jest w Polsce o lata świetlne gorszy niż w USA. Tylko tyle i aż tyle.

  • Pamiętajcie tylko, że są refurbished i refurbished. ;-)

  • bartollini3

    Prawde mowiac nie wiem o co cala sprawa. Moj iPad 3 gen tez byl oddawany w ramach gwarancji i tez zostal wymieniony na egzemplarz zapakowany tylko w folie i teoretycznie nowy (choc po tygodniu ten nowy tez musialem oddac i czekam na kolejny), ale najwazniejsze, ze nie bylo to u zadnego operatora, tylko w Cortlandzie, w autoryzowanym serwisie. Tak po prostu to u apple dziala i nie ma co zwalac winy na T-Mobile. Poza tym, nowy czy nie nowy – ma byc dzialajacy. Jak dla mnie jest to zwykle szukanie dziury w calym. Swoja droga, czy moglbym poznac te niezbite dowody na to, ze egzemplarz nie byl nowy? Ciekawia mnie.

  • Maciej Czechowski

    Szacunek operatora do klienta?
    Takie coś nie istnieje.
    Od lat widać,że żaden operator nie chce budować bazy zadowolonych klientów,tylko kusi nowych lepszymi ofertami,nie zważając na tych,którzy odchodzą.
    Logiki w tym nie odnajduję żadnej,ale widocznie mam zbyt małą wyobraźnię.

  • Piotr Szczygieł

    To nie jest tylko problem operatorów. Niska kultura obsługi klienta obecna jest wszędzie – od sklepu do butami, do serwisu samochodowego. Po części jest to wina nas samych – 99% Polaków zrobi zakupu tam, gdzie cena jest niższa, chociażby o 1zł, a nie tam gdzie obowiązują wyższe standardy obsługi, co zawsze kosztuje. W tej sytuacji motywacja do inwestycji w obsługę klienta jest niska.

  • Nie wiem o co tyle halasu. Odpowiedz miinymi do czytelnika:

    Mojego iPada zakupionego w dniu premiery.. wymienialem 2x w Applestore we Frankfurcie nad Manem. Za pierwszym razem 2 dni po premierze (ewidnenta wada fabryczna) w wdrugim po ponad miesiacu. Za kazdym razem byl wymieniony na “nowy” i dostawalem sprzet jedynie w folii.. zadnych pudelek tylko iPad z “fabrczyna” folia z szarego pudelka serwisowego.

    Naprawde nie obchodzilo mnie czy to byl nowy czy nie.. ot poprostu byl w stanie idealnym i zaden z elementow nowego nie byl gorszy od poprzedniego egzemplarza (np: ekran)

    Mysle ze to co nazywasz urzadzeniem nie nowym refurbished to tak naprawde w Twoim wypadku jest poprostu sztuka serwisowa (bo takie TEŻ jak widac sa dostarczane wraz z premiera) a jesli nawet wersja po serwisowa.. to jesli jest w doskonalym stanie to nie ma o co sie goraczkowac.. Ja bym sie cieszyl ze sprawnego urzadzenia poprostu.

    Serwis Apple nie jest idealny.. ale i tak jest najlepszy ze znanych mi serwisow chyba wszelkiej masci.

  • autor maila M.W.

    Widzę ze niektórzy chyba nie doczytali mojej wiadomości do końca..
    W drugim piśmie przedstawiono mi konkretne przepisy które maja zastosowanie w tej sprawie i ok, nie wiedziałem, ale już wiem
    Jednak zapewniono mnie w pierwszym piśmie, że sprzęt po wymianie jest FABRYCZNIE NOWY
    Jako abonament mam prawo do prawdy a operator nie ma prawa mnie okłamywać
    Tak jak napisał Pan Piotr Szczygieł chodzi o szacunek i standard obsługi
    Teraz znając przepisy TYLKO I WYŁĄCZNIE z tego powodu domagam się Ipada 4gen – w ramach gestu handlowego, przeprosin BO TAK NIE WOLNO TRAKTOWAĆ ABONENTA

  • Marucins

    Rezygnujesz z tej sieci i tyle. Sam tez zrezygnowałem z usług T-Mobile nie to że coś było nie tak, ale dla samej oszczędności.

  • autor maila M.W.

    Było by bardzo miło gdybym mógł zrezygnować Niestety mam podpisana umowę a kary są dość wysokie
    Jeśli ktoś chce sprawdzić stan swojego urządzenia może zadzwonić na infolinie Apple i podać nr seryjny lub wejść na stronę http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html/

  • Normalne że dostałeś tak zapakowany sprzęt. To standardowa procedura w Polsce czy w UK wygląda to identycznie.