Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Problemy czytelnika z iPhonem i kablem Lightning

· Wojtek Pietrusiewicz · 14 komentarzy

Szymon przesłał mi maila opisującego swoje problemy z ładowarkami do iPhone’ów. Przyznam szczerze, że nigdy jeszcze o czymś takim nie słyszałem, a całość wydaje się być ekstremalnie dziwna.

Witam Wojtku,

Kiedyś pomogłeś mi z moim białym MacBookiem Unibody, teraz jest problem z iPhonem, a raczej iPhone’ami. Jestem posiadaczem modelu 5S, a moja mama ma 6-tkę. Problem jest następujący: od pewnego czasu nasze telefony działają tylko na dwóch oryginalnych ładowarkach w całym domu (mamy ich chyba 5 lub 6 – też oryginalne). Ostatnio nawet został zakupiony nowy iPhone, z którego ładowarką o dziwo telefony też nie działają. iPhone 6 był już oddany na naprawę gwarancyjną, ponieważ dodatkowo bateria bardzo krótko trzymała, ale nic nie stwierdzono. Dziś natomiast udałem się do najbliższego iSpotu w Katowicach celem zakupienia nowego kabla. Przy kasie poprosiłem panią, aby sprawdziła czy działa. Działał. Po przyjeździe do domu kabel też działał na wszystkich telefonach oprócz mojego i mamy. W każdym telefonie był już robiony restore, przez iTunes, a w moim nawet nie odtwarzałem archiwum. Niestety nic to nie pomogło. Dla ścisłości dodam, że każdy z telefonów pochodzi z polskiej dystrybucji Play, więc nie ma mowy o żadnej podmiance, oraz że iPhone 5S działa też jeszcze na jednym kablu, autoryzowanym Belkina. 6-tka już nie. Czy spotkałeś się kiedyś z podobną sytuacją? Nie chcę by w autoryzowanym serwisie operatora znów mnie olali, a miało to miejsce parę razy przed tą sytuacją z innymi telefonami.

Pozdrawiam serdecznie,

Szymon

Macie pomysł o co może chodzić?

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • Marek Moi

    Nie do końca to podobne, ale miałem przygody z kablem Belkin – nie działał z iPadem. Oczywiście certyfikowany dla iPada. Oryginalne kable bez problemu.

  • Zamówiłem kilka kabli z allegro, niektórych nie dało się odróżnić, niektóre się rozlatywały po podłączeniu. Kilka razy dało się naładować telefon, ale za którymś razem wyskoczył komunikat że akcesorium nie obsługiwane.

    Przerabiałem ładowarki belkina itp. firm i na jednym urządzeniu działały a na drugim już nie i też nie mam pojęcia co jest przyczynom. Moja oryginalna ładowarka trochę się już wyrobiła i działa tylko w jednym ułożeniu, jak obracam końcówkę to nie działa.

  • Anonimwiesławpaleta

    Jeśli telefony są z dystrybucji Play to możesz iść bezpośrednio do autoryzowanego punktu (Cortland, iMad) i z nimi rozmawiać. Podejrzewam że może być łatwiej niż z serwisem operatora.

  • Krzysztof

    Kable Lightning to ogólnie porażka pod względem wytrzymałości. Czy to oryginalne z iStore, czy certyfikowane Belkina, czy chińskie podróbki działają jak chcą i padają kiedy chcą.
    Aktualnie najpewniejszym i najdłużej działającym u mnie kablem jest kupiony za niecałe 1$ kabelek w nylonowej owijce z pewnego chińskiego serwisu na A – sprawdza się na co dzień podczas jazdy rowerem doładowując telefon z powerbanka, jak i na kilkudniowych wypadach w góry. Ale nawet mimo tego zawsze wożę ze sobą 2-3 kabelki tak na wszelki wypadek, bo nigdy nie wiadomo kiedy przestanie działać.

  • Szymon

    Witam serdecznie, chodzi tu o moje telefony. Obydwa telefony zostały wysłane do serwisu ponownie i odebrane na początku tego tygodnia. Ostatecznie iPhone 6 został wymieniony na nowy, 5S natomiast mimo odnotowania przez Panią przyjmującą reklamację faktu, że podczas naszej rozmowy (ok. 20min) poziom baterii spadł z 53 na 37% oraz że nie działa na kablach z dwóch „pokazowych” iPhoneów nie działa nie pomogło. Teraz nie wiem czy składać broń – telefon poczeka do mojej wizyty w Berlinie i przy okazji Apple Store (wiem, że roczny okres gwarancji minął czy tak jak piszecie w komentarzach, udać się do Cortlandu/iMadu?

  • Łukasz

    U mnie tak samo najlepiej sprawdza się kabelek kupiony przypadkowo w Realu (tak tak ten supermarket) za 8zł firmy Exe czy jakoś tak :)

  • Dziwna sprawa, w Apple Store powinni Tobie takie problemy rozwiązać od ręki.

    Możesz podsumować jakie masz kable? I sprawa kluczowa: mówisz o niedziałaniu przy podłączeniu do prądu czy przy podłączeniu po USB? Czy i to i to?

  • Andrew Iceman

    Sprawdź samą ładowarkę. Z oznaczeniem A1300 były problemy.

  • Krzysiek

    Ja też miałem problem z ładowaniem i problem okazał się banalny. Pan ze sklepu Apple w Hamburgu wyjął mnóstwo kurzu z gniazda. A wcześniej musiałem stawiać iPhona na kablu aby uzyskać odpowiedni kąt pochylenia wtyczki.

  • zbynio4

    ZHK :)

  • Papkyn

    polecam wziąć wykałaczkę czy coś podobnego i pogrzebać w porcie. Potrafi się tam zbierać kurz i wtedy przestaje działać.

  • Szymon

    Wtyczka była sprawdzana, jak wyszedł program wymiany od apple to każda 1300 została wymieniona. Port czyszczony co jakiś czas, zresztą zrobili to też w serwisie. Ładowanie na tych konkretnych kablach działa i na usb i sieciowe. Wszystkie kable jakie mam to oryginalne apple (co najmniej 5, dodawane do telefonów lub kupione w ispocie), oprócz tego belkina. na nieoryginalnym kablu z sklepu na pasażu też nie działa.

    Dodam że od wczoraj telefon zaczał się samoistnie wyłączać.

  • bublik

    U mnie po dokładnym wydłubaniu wykałaczką jeansowych kłaczków z gniazda Lightning kabel Belkina zaczął działać.

  • Mariusz

    Sprawa może być banalnie prosta: kiedyś miałem maleńki problem, bo paproszki w kieszeniach spodni zatkały styki w iphone5. Po przedmuchaniu odkurzaczem/wentylatorem itd, oczyszczeniu wykałaczką z watą i zamoczoną w spirytusie, problem zniknął…