Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Problemy z moim Apple TV

· Wojtek Pietrusiewicz · 4 komentarze

Ostatnio zdarzyła mi się bardzo dziwna rzecz – przestał mi działać AirPlay z Apple TV. W pierwszym momencie myślałem, że to problem z AirVideo, z którego namiętnie korzystam do wysyłania treści z komputera na telewizor. Dopiero następnego dnia zorientowałem się, że to nie film jest problemem, a konwersja przebiega prawidłowo – okazało się, że nie mogę też wysyłać muzyki z iPhone’a czy iPada poprzez AirPlay, a po chwili również zauważyłem, że Remote.app odmawia posłuszeństwa. Łączył się prawidłowo tylko z biblioteką na komputerze.

Apple TV mam podłączone po kablu, więc to nie była kwestia problemów z siecią. Próbowałem wszystkiego od przelogowywania się do konta iTunes, poprzez włączanie i wyłącznie Home Sharing, a kończąc na restartowaniu samego urządzenia. Niestety kompletnie nic nie pomagało, a moja frustracja rosła. Najdziwniejsze w tym wszystkim była fakt, że samo pudłeko prawidłowo funkcjonowało – mogłem oglądać filmy na YouTubie, dobierałem się prawidłowo do zdjęć i filmów na komputerze. Dodam, że firmware w urządzeniu jest w pełnej wersji – żadna beta.

Skończyło się na przywróceniu Apple TV do ustawień fabrycznych po czym do dnia dzisiejszego działa prawidłowo i bez żadnego zająknięcia. Miał ktoś podobny przypadek? A może ktoś zna prostsze rozwiązania problemu?

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • Ja też miałem taki problem, pomógł restore. Od dwóch miesięcy nie ma już żadnych problemów z ATV.

  • Ja mam problem z Airplay mirroring z Maca. Prawie zawsze muszę robić restart MBA żeby wysłał dźwięk (mimo, że opcje ustawione prawidłowo) Wysyła obraz, a dźwięk zostaje na macu. A restart ATV muszę robić bo nie dopasowuje mi obrazu prawidłowo i zostaje ramka 2 centymetrowa dokoła ekranu (po restarcie jej nie ma i całe 50″ jest do dyspozycji :))

  • piotrzajac

    Ostatnio miałem podobny przypadek. Apple TV nagle, podczas słuchania muzyki przez AirPlay, rozłączyło sieć, nie chciało się z żadną połączyć i żadnej też nie widziało. Nie pomógł restart ani AirPorta, ani Apple TV, ani przywrócenie do ustawień fabrycznych. Po godzinie zadzwoniłem na infolinię Apple i w czasie podawania danych (nr seryjny, nazwisko, etc.) wszystko wróciło do normy. Później nic takiego się nie stało, wczoraj tylko oraz podczas słuchania muzyki urządzenie samo się zrestartowało.

  • Kirdan

    Po tym, jak tydzień temu zrobiłem update oprogramowania, Apple TV wyłącza się na stałe, nie wchodzi – jak wcześniej – w tryb czuwania, i nie jest stale – jak wcześniej – podpięte do sieci. Nie da się odpalić AirPlay i od razu połączyć z Apple TV. Przed update’em tak to właśnie działało. Ktoś ma pomysł, co jest nie halo?