Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Apple Store wymienił mi baterię na nową – dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy

· Wojtek Pietrusiewicz · 34 komentarze

Wczoraj umówiłem się z Genius Bar na diagnozę mojego iPhone’a. Mimo wszystko fakt, że iOS wciągał mi elektrony jak koń dropsy nie uważałem za normalny. Trzy do czterech godzin na jednym ładowaniu… porażka.

Poinformował mnie, że wymiana baterii kosztuje około 50 euro netto, ale z powodu mojej sytuacji porozmawia ze swoją szefową.

Pan w niebieskiej koszulce wziął ode mnie iPhone’a, wpisał do swojego urządzenia jego numer seryjny i poprosił mnie, żebym odwiedził specjalną stronę intranetową, która wywołała diagnostykę hardware’u i przesłała mu wyniki. Według systemu moja bateria była nadal sprawna, ale w dolnej granicy i lada moment mogła paść. Zapytał się mnie czy mogę przyjść za tydzień lub dwa, bo wtedy bez problemu mi ją wymieni. Odpowiedziałem, że niestety nie będę miał takiej możliwości. Poinformował mnie, że wymiana baterii kosztuje około 50 euro netto, ale z powodu mojej sytuacji porozmawia ze swoją szefową. Po dwóch minutach wrócił i zaproponował wymianę akumulatora na nowego. Cała operacja zajęła 15 minut.

Nieoficjalnie powiedział, że na poczekaniu wymieniają niesprawne przyciski Home, moduły aparatów oraz baterie.

Próbowałem dowiedzieć się kiedy wymieniają telefon, a kiedy poszczególne elementy. Nieoficjalnie powiedział, że na poczekaniu wymieniają niesprawne przyciski Home, moduły aparatów oraz baterie. Jeśli natomiast podczas diagnostyki system wyrzuci im jakiś inny problem, na przykład błędy z pamięcią albo cokolwiek innego, to nie informują o tym klienta, tylko od razu wymieniają sztukę na nową. Jeśli zatem pojawiacie się z problemem i przykładowo zgłaszacie baterię, to jeśli wymieniają iPhone’a, najprawdopodobniej oznacza to, że coś jeszcze z nim się działo.

To są oczywiście informacje nieoficjalne.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • Jak przeczytałem “Apple Store” to pomyślałem, że ściągnąłeś sobie nową baterię, jak aplikację, ze sklepu.

    Ot, taki misz-masz nazewnictwa.

  • Rafał

    A ten Genius Bar to gdzie się mieści? Po naszej stronie Odry?

  • Kuba

    Nie. Genius bar jest w Apple Store, a takiego w Polsce jeszcze nie ma.

  • Dresden.

  • Jaki misz-masz? Apple Store to fizyczny, realny sklep Apple, natomiast App Store to obok iTunes Store i iBookstore jeden ze sklepów wirtualnych Apple. W czym problem?

  • Popraw błąd – 2 akapit 4 linijka. Internetową powinno być.

  • Filip Wesołowski
  • Grzegorz Stępień

    W tym, że nie zrozumiałeś przedmówcy. ;-) Kolega dobrze wie co jest co, ale w pierwszej chwili źle to zrozumiał.

  • Grzegorz Stępień

    Nie ma żadnego błędu w czwartym wersie drugiego akapitu.

  • Jest dobrze.

  • To ciekawe, myślałem, że w ogóle ich nie otwierają, tylko od razu wymieniają na nowe. Kiedyś w Hamburgu wymieniłem iPada, z powodu baterii, facet mi uzasadniał że trzyma 8h, ale nalegałem, że to nie obiecane 10h i po 10 minutach przynieśli mi nowego iPada. Jeden z pracowników powiedział mi że generalnie “łatwo” rozdają urządzenia. Czasami ludzie przychodzą wymienić iPhone’a bo im się porysował.

  • sotesh

    Co do tych wymian to podejrzewałem, że tak jest po tym jak oddałem swojego IP 5 z powodu problemu z aparatem, a dostałem nowy – jedynie musiałem tydzień czekać.

  • jakby mi mieli wymienić z 4 na 5, to chyba tam pojadę ;)

  • Wymieniają na ten sam model. iP4 na iP4. iPad 2 na iPad 2. A na iP5 to tak czy siak nie wymienią bo go wycofali z oferty ;)

  • nie no, domyślam się, że wymieniają na ten sam, chociaż z drugiej strony – iP4 też wycofany z oferty, to co wtedy? ;).

    ale generalnie nawet plastikowego iPhone’a bym teraz przytulił ;)

  • Dokładnie to są Apple Retail Store.

  • lconer

    Takie szybkie pytanie, wymienili ci baterie na gwarancji czy tel byl juz po?

  • Kuba

    Musiałeś płacić to €50?

  • Napisałem że nie.

  • Na gwarancji.

  • Michał

    Mój iPhone 5 bardzo się grzeje kiedy korzystam z internetu przez sieć komórkową, i zjada wówczas po kilka procent baterii na minutę… przez WiFi jest wszystko OK, telefon zimny, a bateria starcza na cały dzień – kiedyś tak nie było, więc pewno muszę go oddać do serwisu. Zastanawiam się która opcja jest lepsza: oddać do T-Mobile (Regenersis) z tytułu niezgodności towaru z umową (plus jest taki, że po wymianie telefonu odpowiedzialność sprzedawcy za towar będzie biegła od nowa przez następne 2 lata, minus to wymiana prawdopodobnie na refurbished), czy pojechać z telefonem do najbliższego Apple Store (mam 2 godziny do Berlina) i tam spróbować to załatwić (plusem jest bardzo profesjonalny serwis na który nikt się nie skarży, możliwość załatwienia sprawy od ręki, nowy telefon który może nie będzie refurbished?!? minus jest taki, że po wymianie co najwyżej gwarancja przedłuży mi się o 3 miesiące – jestem blisko końca gwarancji producenta). Z której opcji lepiej skorzystać?

  • Jonasz Sowada

    O czyli instalowanie bet nie wpływa w żaden sposób na gwarancję?
    Bo ktoś kiedyś mi coś tam mówił, że tak.

  • Kuba

    Ale wyedy to już nie była beta

  • Jonasz Sowada

    Ale chodzi mi o sam fakt instalowania bet, na pewno jakieś inf. są w jakichś logach czy coś.

  • HMX

    Na początku miesiąca oddałem na gwarancji iphone 5 przegrzewał sie, do tego stopnia ze ekran robił sie żółty na wysokości baterii, miał przebicia elektryczne na ramce podczas ładowania w Regenersis został wymieniony na nowy i po paru dniach użytkowania uważam ze chyba i ten egzemplarz będę musiał oddać na gwarancji ponieważ ma jakieś problemy z czujnikiem wygaszania ekranu. Regularnie podczas rozmowy nie wygasza sie albo robi to bardzo sporadycznie, zdarza mi się uchem włączać głośnik albo facetime. Spotkał sie ktoś z tym ? A może to wina aktualizacji do iOS 7 ?

  • Wczoraj iOS 7 był już oficjalnie na rynku.

  • Oddaj.

  • Pingback: Cały dzień z iPhone 5S | iMagazine()

  • Piotr Małetko

    Nie ma różnicy pomiędzy iPhonem nowym, a refurbished, ten drugi jest nawet lepszy bo sprawdzony na wszystkie możliwe sposoby przed wysłaniem do dystrybutora. Aha, T-Mobile (jak również inni operatorzy) łamie prawo i mimo wysłania telefonu w ramach niezgodności towaru z umową (mówię o iP5) nie wymienia telefonu tylko robi to sam serwis. Gwarancja nie biegnie od początku.

  • Pingback: Nasz klient nasze… zło konieczne? | pawelwojciechowski.com()

  • Dominik

    Jak załatwiłeś tę sprawę?

  • Michał

    Wymiana na nowy z tytułu niezgodności towaru z umową…

  • Dominik

    Pytam, bo mam podobny problem – kiedy przez 3G ściągam jakiś program z internetu (lub w inny sposób intensywnie korzystam z sieci) telefon robi się gorący.

  • Pingback: Ostateczny i definitywny poradnik rozwiązujący nadmierne rozładowywanie się baterii w iPhone | Makowe ABC()