Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Czy wykorzystanie internetu na urządzeniach mobilnych jest lepszym wyznacznikiem udziału w rynku? →

· Wojtek Pietrusiewicz · 0 comments

Jordan Kahn:

With Nokia’s share of mobile internet usage down 15.52% from 37.67% last January to just 22.15% this year, Apple was able to move into the number one position for the first time ever despite experiencing a decline of 2.81%. Apple took 25.86% of mobile internet usage in January, down from 28.67% last year. Nokia was also bumped to third position with Samsung gaining 7.85% to move into the number two spot. However, it’s important to point out that StatCounter doesn’t include iPads in its definition of mobile devices.

Zastanawiam się czy jednak określanie udziału w rynku smartfonów nie powinno odbywać się właśnie na podstawie wykorzystania internetu, pomimo że to również nie jest idealny współczynnik. Wychodzę po prostu z założenia, że nie ma to większego znaczenia czy mamy zwykły telefon czy smartfona, skoro oba wykorzystujemy tylko i wyłącznie do SMSów i rozmów telefonicznych. Patrząc na procent korzystających z internetu z kolei, widzimy bardziej rzeczywiste liczby pod tym względem. A jeśli chodzi o samego Androida … Google nie zarabia na nim jeśli user nie ogląda reklam.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.