Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Piano odnosi porażkę w Polsce →

· Wojtek Pietrusiewicz · 23 komentarze

Interaktywnie.com:

Zgodnie z wynikami badania IIBR – około 6% osób, które znają Piano jest zainteresowane zakupem abonamentu w przyszłości, co oznacza, że jedynie 1,4% ogółu internautów rozważa płatne konsumowanie treści online.

Yours truly, dnia 19/07/2012:

Najbardziej jednak nie podoba mi się fakt, że muszę płacić tą samą stawkę za dostęp tylko do Gazety czy Wysokich Obcasów jak i wszystkich. W tym pierwszych przypadku nie wahałbym się wyłożyć 4 zeta miesięcznie na 1-2 serwisy zamiast 20PLN za wszystkie. Większość niestety zwyczajnie leży poza moim kręgiem zainteresowań – nie mieszkam w Olsztynie, więc Gazeta Olsztyńska mnie nie dotyczy, nie mam też ogrodu (e-Ogrody), a SuperExpress to dno. Tym samym nie mam zamiaru płacić za dostęp do czegoś z czego nie będę zwyczajnie korzystał.

Przykro mi to trochę powiedzieć, bo sam przecież siedzę w tej branży, ale Polacy nie są gotowi do płacenia za treści. W żadnej formie.

Niestety internet się zmienia, a wydawcy nie mają najmniejszego pojęcia jak się do niego dostosować. Dwie darmowe sugestie:

  1. Najpierw stwórzcie miejsce, które ludzie będą chcieli odwiedzać.
  2. Piszcie też wartościowe i opiniotwórcze artykuły, zamiast przepisywać 90% treści.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.