Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Android musi mulić?

· Wojtek Pietrusiewicz · 8 komentarzy

Tech.WP.pl:

Brent Royal-Gordon, programista piszący dla iOS-a również wskazuje, że płynność aplikacji na iPhone’ie nie zależy od priorytetu wątków – wynika to z ciężkiej pracy programisty i bogactwa udostępnionych przez Apple’a API. Utrzymuje, że system Android i aplikacje dla niego są po prostu nie tyle źle zaprojektowane, a niechlujnie napisane.

Niezależnie co to powoduje, to wiele osób zwraca na to uwagę (przykłady tu i tu). Ty nie zwracasz? Weź iOSa w rękę na parę minut …

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • E tam, dodadzą jeszcze z 4 rdzenie i będzie chodzić bez lagów ;)

  • Jedną z najczęstszych czynności jakie robię w Samsung Galaxy Ace to czyszczenie pamięci w menadżerze. Niestety strasznie się zapycha i zaczyna “myśleć” nad każdą czynnością.  

  • Sebastian Kozłowski

    A możesz powiedzieć jak z płynnością Windows Phone ? W porównaniu do iOS? Wiem, że miałeś do testów. Trochę offtopic ale nie wierze portalom typu android.com.pl czy 
    http://windows-phone.pl/ (tam zawsze piszą, że wszystko super śmiga więc nie można im wierzyć) a strasznie interesuje mnie Lumia 800. Oczywiście porównajmy do iOS. Teraz używam ip 3gs i można powiedzieć, że szybkość działania jest wystarczająca.

  • po przeczytaniu wpisu https://plus.google.com/105051985738280261832/posts/XAZ4CeVP6DC faktycznie można odnieść wrażenie, że pewna “niechlujność” wpływa na Androida bardziej niż architektura, ale szczerze powiedziawszy to jest ogólna tendencja od wielu lat przy tworzeniu oprogramowania, jako osoba, która projektuje procesory i koprocesory i współpracuje z programistami zdecydowanie zauważam, że nie ważne ile mocy obliczeniowej i pamięci udostępni się programiście – on i tak zawsze znajdze sposób żeby zużyć wszystko, odkąd cena kolejnych GHz, rdzeni i GB pamięci RAM nie stanowi już przeszkody, programiści po prostu przestali optymalizować swój kod,
    dobrym przykładem są również gry, kiedyś przed epoką szerokopasmowego internetu bez limitów danych i łatwej dystrybucji kolejnych patch’y i update’ów do gier i oprogramowania, to co zostało sprzedawane w postaci dyskietek, płyt CD i DVD po prostu musiało być dopracowane, bez wycieków pamięci, nieskończonych pętli i innych bug’ów powodujących albo wolne działanie albo wysypywanie się aplikacji, teraz wypuszcza się w połowie przetestowany produkt, tylko po to żeby szybko zarobić, a potem udostępnia się przez rok patche w nieskończoność, nie tędy droga – konieczny jest powrót do wysokiej jakości przy wszelkiej maści oprogramowaniu i sprzęcie (niestety w projektowaniu procesoró i innych kości scalonych też czasami się to zauważa, tyle że tam straty finansowe są tak duże, że jest nad tym większa kontrola)

  • Sebastian Kozłowski
  • Windows Phone 7.5 na 1 GHz i 576 MB ramu działa tak samo sprawnie, jak iPhone 4 z iOS 5.

  • Szybciej niż Twój 3GS. Bez lagów w sumie.

  • To może zamiast Pana leczyć – wypiszę Panu receptę na respirator? ;)