Dzisiaj rano pojawiły się problemy z uwierzytelnianiem nowych użytkowników w Tweetbot dla Mac. Twitter kilka lat temu wprowadził limit na ilość tokenów jakie każda aplikacja ma i jeśli dany program dobije do górnego limitu to nie będzie możliwości dodania nowych. To ogromny problem dla twórców, którzy w takiej sytuacji mogą nadal sprzedawać produkt, który nie będzie działał lub mogą go wycofać. Tweetbot dla OS X zniknął z App Store…
Dzisiaj rano na koncie Tweetbota pojawiła się następujące informacja:
We are aware of Tweetbot for Mac authentication issues. We have contacted Twitter and are waiting for a response. Thanks for your patience.
— Tweetbot by Tapbots (@tweetbot) January 25, 2015
Wiedzą więc o problemach i stąd, prawdopodobnie aby nie narażać ludzi na niepotrzebne koszty, program został wycofany ze sprzedaży. Paul Haddad, odpowiedzialny za sam kod w wersji iOS1, chwilę przed powyższym tweecie napisał:
Well I was having a pretty good week.
— Paul Haddad (@tapbot_paul) January 25, 2015
Paul jakiś czas temu wspominał, że tokenów powinno wystarczyć do końca 2014 roku. Todd dzisiaj napisał, że niedawno sprawdzał limity i jeszcze mają chwilę do końca.
@hbkirb will look into it. According to last token count I saw we shouldn’t be out.
@tweetbot
— Todd Thomas (@toddthomas) January 25, 2015
Pozostaje nam zatem czekać, aby zobaczyć co jest/było problemem i czy/jak zostanie to rozwiązane. Obawiam się jednak, że furtka dla nowych użytkowników została zamknięta – Ci którzy mają Tweetbota dla Mac (prawdopodobnie) będą mogli z niego korzystać dopóki Twitter nie wyłączy odpowiedniego API2, a osoby, które się jeszcze nie zdecydowały na jego zakup już takiej okazji nie będą miały.
Mam nadzieję, że się mylę.
Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.