Apple zmieniło TOS1 w iTunes – od teraz można oficjalnie przez 14 dni od daty zakupu zwrócić zakupiony produkt bez żadnych pytań. Wcześniej, z tego co się orientuję, nie było zapisu w umowie, który określałoby to szczegółowo – pomimo tego, Apple zwracał pieniądze bez większych problemów. Ma to związek z nowym przepisami, które już weszły w życie również w Polsce.
Prawo do anulowania: Można anulować zamówienie w ciągu 14 dni od otrzymania potwierdzenia bez podawania żadnych powodów. Wyjątek stanowią iTunes Gifts, w odniesieniu do których po wykorzystaniu kodu nie można otrzymać zwrotu.
Przepis na zwrot zakupu
Zwroty dokonuje się dosyć prosto, jeśli wiemy czego szukać…
- Najpierw przechodzimy w iTunes do iTunes Store.
- Z prawej strony, w bocznym pasku wybieramy Account / Konto.
- Potwierdzamy, że my to my hasłem.
- Na stronie, która się otworzy, w części oznaczonej Purchase History / Historia Zakupów, wciskamy napis See All / Pokaż wszystkie.
- Pojawi się lista transakcji. Na każdej transakcji może być jeden lub więcej produktów. Klikamy w strzałkę z lewej strony listy na tą, na której znajduje się produkt, który chcemy zwrócić.
- Otworzy się szczegółowa lista kupionych produktów, na której klikamy w przycisk Report a Problem / Zgłoś problem.
- Zostaniemy przeniesieni do Safari i otworzy się strona z listą produktów.
- Pod produktem, który nas interesuje wybieramy powód, dla którego chcemy zwrócić, na przykład „bo nie chciałem tego produktu kupić”.
- Wciskamy niebieski przycisk Submit / Zgłoś.
Wyjątek stanowią prezenty – nie można ich zwracać z logicznych powodów.
- Terms of Service. ↩
Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.