Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Zakup w iTunes można zwrócić w ciągu 14 dni w EU

· Wojtek Pietrusiewicz · 34 komentarze

Apple zmieniło TOS1 w iTunes – od teraz można oficjalnie przez 14 dni od daty zakupu zwrócić zakupiony produkt bez żadnych pytań. Wcześniej, z tego co się orientuję, nie było zapisu w umowie, który określałoby to szczegółowo – pomimo tego, Apple zwracał pieniądze bez większych problemów. Ma to związek z nowym przepisami, które już weszły w życie również w Polsce.

Fragment TOS:

Prawo do anulowania: Można anulować zamówienie w ciągu 14 dni od otrzymania potwierdzenia bez podawania żadnych powodów. Wyjątek stanowią iTunes Gifts, w odniesieniu do których po wykorzystaniu kodu nie można otrzymać zwrotu.

Przepis na zwrot zakupu

Zwroty dokonuje się dosyć prosto, jeśli wiemy czego szukać…

iTunes-14-day-Refund-02

  1. Najpierw przechodzimy w iTunes do iTunes Store.
  2. Z prawej strony, w bocznym pasku wybieramy Account / Konto.
  3. Potwierdzamy, że my to my hasłem.
  4. Na stronie, która się otworzy, w części oznaczonej Purchase History / Historia Zakupów, wciskamy napis See All / Pokaż wszystkie.
  5. Pojawi się lista transakcji. Na każdej transakcji może być jeden lub więcej produktów. Klikamy w strzałkę z lewej strony listy na tą, na której znajduje się produkt, który chcemy zwrócić.
  6. Otworzy się szczegółowa lista kupionych produktów, na której klikamy w przycisk Report a Problem / Zgłoś problem.
  7. Zostaniemy przeniesieni do Safari i otworzy się strona z listą produktów.
  8. Pod produktem, który nas interesuje wybieramy powód, dla którego chcemy zwrócić, na przykład „bo nie chciałem tego produktu kupić”.
  9. Wciskamy niebieski przycisk Submit / Zgłoś.

iTunes-14-day-Refund-01

Wyjątek stanowią prezenty – nie można ich zwracać z logicznych powodów.

  1. Terms of Service.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.