Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

iTunes Store — jak zwrócić kupioną muzykę

· Wojtek Pietrusiewicz · 11 komentarzy

W dniu premiery iTunes Store Polska, podczas nagrywania ostatniego odcinka Nadgryzionych, niektórzy słuchacze pamiętają, że kupując piosenkę jakiś błąd spowodował, że zakupiony został w rzeczywistości dzwonek na iPhone’a. Trochę bez sensu, bo takowe sam sobie robię. Jak na inteligentnego człowieka przystało, po kupieniu piosenko-dzwonka i nie znalezieniu go-jej w liście muzyki, stwierdziłem że muszę spróbować jeszcze raz. Takim oto sposobem, zapewne poprzez jakiś bug, stałem się posiadaczem dwóch identycznych dzwonko-piosenek. A chciałem jedynie piosenkę … Cóż, jest to przynajmniej świetna okazja do przetestowania możliwości rozsądnego zwracania kupionego produktu.

Przypominam jednocześnie, że regulamin iTunes Store jasno stanowi, że nie można zwracać zakupionych towarów.

Przepis

  • Przechodzimy do iTunes Store w lewym pasku bocznym iTunes.app.
  • Logujemy się na nasze konto lub w prawym górnym rogu klikamy w pionową strzałkę i z rozwijanego menu wybieramy Account / Konto.

  • Następnie klikamy w Purchase history / Historia zakupów, a konkretnie w See All.

  • W dolnej części ekranu, klikamy w ten zbiór zakupionych rzeczy, w którym jest piosenka/dzwonek/itp. który chcemy zareklamować.
  • Pojawi się nam teraz lista piosenek, które są podpięte pod konkretne zamówienie/paragon. Na dole listy klikamy w spory przycisk Report a Problem.

  • Przy każdej pozycji pojawi się napis Report a Problem, który należy kliknąć.

  • Po pojawieniu się okna z rozwijanym menu, wystarczy wybrać problem jak wystąpił z danym utworem/grą/dzwonkiem i wysłać Apple’owi zgłoszenie.

W moim przypadku zgłosiłem tylko jeden problem, pomimo że miałem dwa dzwoniki które chciałem zwrócić. Wybrałem ostatnią opcję z listy i wytłumaczyłem co się stało, w tym fakt, że dwukrotnie świadomie kliknąłem w Buy. Poprosiłem o zwrot za dzwonki oraz o obciążenie mnie za piosenkę, która w rzeczywistości chciałem kupić. Zaledwie godzinę później dostałem maila od supportu z informacją, że pieniądze wrócą na kartę kredytową w przeciągu 2-5 dni. Zastrzeżono, że pomimo zasad w sklepie Apple’a1, jest to sytuacja, która kwalifikuje się jako wyjątek.


Miłych zwrotów i mało frustracji Wam życzę.

  1. Mówiącego, że wszystkie zakupy są “ostateczne.”

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • Pingback: iTunes Store — jak zwrócić kupioną muzykę | Makowe ABC()

  • Przemyslaw Przewozniak

    ciekawe czy z aplikacjami jest tak samo bo o ile pamiętam to kupiłem miliardy które były do bani i nie warte ani grosza jak bym tak zareklamował ze this aplication does not function as expected :) 

  • Mariusz Wlodarczyk

    Warto jednak przed zakupem sprawdzać wersję Lite gry. No chyba, że takiej wresji nie ma. Wtedy jest gorzej. :(

  • Dzięki za porady :) człowiek klika czasami ot tak a potem ma pełno ego co nie potrzebuje.

  • Nie zależy mi na pieniądzach, Wygralem w totka te 28 milionów, oddam każdemu kto zalajkuje ten post po 1000 albumow w ITunes Pl … A co, będzie mnie stać :)

  • Anonim

    jest dokładnie tak samo :) jakieś 6 mscy temu reklamowałem aplikacje i również dostałem informację, że to wyjątek :)

  • Gratulacje jeśli wygrałeś na serio, a jeśli nie to niestety nie wiem o co chodzi. :)

  • Nie wiem jakie srodki stylistyczne wybrac, zeby wszyscy wiedzieli o co chodzi :p

  • Ja w taki sam sposób zwracałem app za 99 Eur. Co ciekawe po wszystkim napisał do mnie kierownik osoby która moja reklamacje obsługiwała i wypytała czy jestem zadowolony z obsługi. 

  • A ja nadal zupełnie nie rozumiem co masz na myśli.

  • Pingback: Polski iTunes Music Store – kilka praktycznych porad()