Nilay Patel:
The only problem with this strategy is that Samsung always relies on someone else to make those big cheap displays valuable. It’s Hollywood and Netflix and Comcast on Samsung TVs, not Samsung Media Hub, and it’s Android and Google Play on your Galaxy S5, not Samsung S App Bazaar or whatever the hell it’s called. Samsung can stick a giant display on a refrigerator, but until someone else makes it valuable it’s just kind of weird. And now that the early advantages of owning the display factories are leveling out, Samsung’s growth in mobile is stalling fast — it needs another differentiator, and it’s struggling to find one that isn’t more big screens.
Teoria Nilaya jest ciekawa i częściowo łączy się z tym co możemy zaobserwować na przestrzeni ostatnich lat. Moim ulubionym przykładem są ich „inteligentne” zegarki, które są już w swojej trzeciej generacji, a każdy kolejny wcale nie jest lepszy od poprzedniego. Weszli na rynek jak najszybciej się dało, z niedopracowanym produktem, który nie rozwiązuje żadnych problemów. Ważniejszy jest jednak fakt, że nie potrafi wykonywać swoich podstawowych funkcji dobrze. To media zwróciły uwagę na to, że ekran w Gear Fit powinien się wyświetlać pionowo. Krokomierz jest nieprecyzyjny. Pomiar tętna zupełnie oderwany od rzeczywistości. Software na Androida kompletnie nieprzydatny. To produkt, który pojawił się na rynku tylko po to, aby być przed Apple. Jestem też przekonany, że jak ten drugi się w końcu pojawi (a ja wygram zakład z Norbertem) to Samsung go przeobrazi, aby był podobniejszy.
Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.