Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Padł mi Jawbone Up, a Apple Store przyjęło jego zwrot

· Wojtek Pietrusiewicz · 47 komentarzy

Kilka dni po rozgoszczeniu się w naszym wynajętym mieszkaniu w Indiach padł mi Jawbone Up, którego kupiłem na początku roku, bodajże w kwietniu. Był prezentem na imieniny od Iwony, więc nie do końca wiedziałem jak rozwiązać ten problem – wymieniać na nowy czy prosić o zwrot gotówki?

Z mojego śledztwa wynika, że padła bateria – po ładowaniu jej przez dobę Up odżył i działał… przez kilka minut. Jego brak był strasznie irytujący – ciekawi byliśmy ile robimy pieszo kilometrów. Shit happens.

Po paru delikatnych rozmowach z Żoną zrozumiałem, że nie ma nic przeciwko abym go zwrócił. Skłaniałem się ku takiej decyzji z prostego powodu – w sklepie dostępne są jedynie modele czarne. Gdyby był czerwony to nie zastanawiałbym się długo.

Pani Justyna zapytała się na jaki wariant chcę się zdecydować – odpowiedziałem, że chciałbym go zwrócić.

Dopiero dzisiaj zadzwoniłem do Apple celem dokonania zwrotu. Odebrała Pani Justyna, która zajmowała się wymianą mojego Up z rozmiaru średniego na duży i ewidentnie znała temat. Podejrzewam, że większość z Was, którzy również zaliczyli jego pady, właśnie z nią rozmawiali. Tak swoją drogą, jest to przemiła osoba – Apple powinno ją dodatkowo wynagrodzić za uprzejmość. Pani Justyna zapytała się na jaki wariant chcę się zdecydować – odpowiedziałem, że chciałbym go zwrócić. Poinformowała mnie również, że może sprawdzić czy nie mają jeszcze niebieskich na magazynie, pomimo że nie ma ich na stronie. Podziękowłem.

Przed chwilą dostałem maila z informacją, że skontaktuje się ze mną kurier celem dokonania zwrotu, a gotówka wróci na moją kartę w przeciągu kilku dni.

Nie wiem jeszcze co mi go zastąpi, ale skłaniam się ku trzem produktom:

  • Nike Fuelband SE
  • Jawbone Up24
  • Adidas Smart Run

Podejrzewam, że kupię tego środkowego. Mają najfajniejszy app oraz najbardziej odpowiadają mi prowadzone przez nich statystyki.


Powtarzam to do bólu, ale inni producenci i firmy naprawdę powinni brać przykład z Apple.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • Krzysztof

    Wszystko pięknie jeśli mam sprzęt kupiony bezpośrednio od Apple, mam na myśli IPhone’y. Mam teraz taki problem z iP4 który jest jeszcze na gwarancji, biegnę do T-Mobile oni wysyłają do Regenersis….no właśnie Regenersis, po tygodniu jak telefon do nich dotarł i po moim telefonie do nich że mi zależy na czasie zaczęli coś grzebać, na drugi dzień zmiana statusu naprawy na „Wysłany” OK, dzwonię znów, odbiera bardzo niesympatyczny koleś pytam co zostało zrobione z telefonem i spotykam się z odpowiedzią „Usterka nie została stwierdzona” i jutro idę odebrać telefon dalej z usterką czyli z fakt delikatnie ale rozszczelnioną obudową w okolicach jacka 3,5.
    Jest to serwis który obsługuje chyba większość operatorów wiec OSTRZEGAM przed kupnem fajnego nowego telefonu z allegro który jest brany od operatorów bo może przez rok użytkowania nie będzie żadnego problemu a może zostaniecie „wydymani” jak Ja.
    Resellerzy nie przyjmują operatorskich słuchawek a w jednym po wstępnych oględzinach mojego sprzętu stwierdzili że nadaje się do wymiany…i co z tego.

    Pozdrawiam i jak macie jakieś rady to poproszę

  • zanskar

    Hmm, ja jak na razie nie załatwiłem wymiany ani zwrotu, ponieważ na infolinii Apple poinformowano mnie, że reklamacji powinna dokonać osoba która figuruje na zamówieniu, a to nie jestem ja. Co zrobić w tej sytuacji? Dzwonić jeszcze raz, pisać bezpośrednio do Jawbone?

  • Guest

    Wszystko pięknie jeśli mam sprzęt kupiony bezpośrednio od Apple, mam na myśli IPhone’y. Mam teraz taki problem z iP4 który jest jeszcze na gwarancji, biegnę do T-Mobile oni wysyłają do Regenersis….no właśnie Regenersis, po tygodniu jak telefon do nich dotarł i po moim telefonie do nich że mi zależy na czasie zaczęli coś grzebać, na drugi dzień zmiana statusu naprawy na „Wysłany” OK, dzwonię znów, odbiera bardzo niesympatyczny koleś pytam co zostało zrobione z telefonem i spotykam się z odpowiedzią „Usterka nie została stwierdzona” i jutro idę odebrać telefon dalej z usterką czyli z fakt delikatnie ale rozszczelnioną obudową w okolicach jacka 3,5.
    Jest to serwis który obsługuje chyba większość operatorów wiec OSTRZEGAM przed kupnem fajnego nowego telefonu z allegro który jest brany od operatorów bo może przez rok użytkowania nie będzie żadnego problemu a może zostaniecie „wydymani” jak Ja.
    Resellerzy nie przyjmują operatorskich słuchawek a w jednym po wstępnych oględzinach mojego sprzętu stwierdzili że nadaje się do wymiany…i co z tego.

  • GreaTskY

    Mi też kilka dni temu padł Jawbone Up, dzięki za artykuł, bardzo mi pomógł i jutro dzwonię do Apple. Co ja wybiorę? Nową Nike FuelBand SE

  • Paweł Pochmara

    Jakiś czas temu chciałem kupić fuelband, po tym artykule przekonałeś mnie do zakupu Jawbone Up24. Szczerze mówiąc wcześniej nie miałem o niej pojęcia.

    P.S Nie wiesz może czy jest już dostępna w Ispotach? Jeśli nie to gdzie?

  • Piotrek Jaskulski

    A co myślisz o Fitbit Force?

  • mam to samo, ale up kupiłem w usa i apple pl nie chce mi wymienić :(

  • Jeszcze nigdzie.

  • Nie podoba mi się ich app ani żaden ich produkt z tego powodu.

  • To słabo. Pisz do nich bezpośrednio. Może pomogą.

  • Hubert Tworkowski

    Support oficjalny Jawbone tez jest mistrzostwem swiata. Ja zgubilem tą zatyczkę na jacka i miło do nich napisałem, bez zbędnych formalności za darmo wysłali mi ze stanów. Produkt normlanie kosztował 10$ a dostałem za darmo, do tego nie wysyłają oficjalnie do PL więc złapali plusa. Niestety mój drugi UP się zepsuł i też poprosiłem o zwrot kasy, mam nadzieję że w up24 rozwiązali problemy reklamacji i szybko psujących się opasek.

  • zanskar

    Pisałeś do supportu US czy EU? Chyba też tak zrobię, skoro infolinia Apple mimo że chętna do pomocy, odesłała mnie z kwitkiem… Może się załapię na wymianę na UP24 :) Aplikacja jest świetna dlatego nie chciałbym zmieniać na inną, szkoda że sprzęt ma ciągle problemy.

  • Jarek M.

    Przemek bez większych problemów Jawbone powinien wymienić Twojego UP’a. Mój został wymieniony w ten sposób (dzisiaj kurier przywiózł mi nowy), a nie miałem nawet dowodu zakupu. Ich obsługa klienta jest wzorowa, na pewno znajdą sposób, żeby pomóc. :)

  • Hubert Tworkowski

    Nie wymienią CI na nowy, próbowałem to zaproponować :)

  • minimalistsite

    Zastanawiam się nad opaską, pod względem funkcji najlepszy jest Up, ale się psuje, boje się ze ten nowy lepszy nie będzie, jest jeszcze Misfit Shine.

  • Mirx

    Nie wiem jaki jest sens kupowania tego typu urządzenia, jeśli żadne z nich nie ma precyzyjnie działającego monitora pulsu. Kupowanie tylko po to, aby można go było wziąć pod prysznic jakoś do mnie nie trafia. No i kwestia snu – ten magiczny budzik naprawdę tak dużo zmienia? Moves w mojej ocenie jest super wynalazkiem i jak dla mnie, całkowicie rozwiązuje zadanie monitorowania aktywności. Niedogodnością jest, co prawda, zużycie prądu, ale daję radę (iPhone 5). Moves w zestawie z iPhone 5S jest chyba bliski ideałowi. Przyjmuję argument, że opaskę ma się stale ze sobą – również wtedy, gdy się chodzi po firmie, czy po domu. Tyle tylko, że w większości przypadków, ta aktywność naprawdę jest pomijalna – w każdym razie nie zmienia generalnego obrazu aktywności człowieka. W każdym razie, jak poczekam na porządne urządzenie monitorujące, uwolni mnie od opaski pulsometrycznej w czasie biegania, marszów, jazdy na rowerze i siłowni. Czekam na nową technologię Apple’a.

  • 0nerdgasm0

    Nike Fuelband SE wygląda naprawdę kusząco. Wyświetlacz się czasem przydaje.

  • Mirx

    Jest jeszcze Polar Loop http://www.polar.com/en/products/get_active/fitness_crosstraining/loop
    Ciekaw jestem z czym wyskoczy Garmin.

  • Jawbone mierzy sen. M7 tego nie zrobi.

  • Mirx

    Naprawdę ma to dla Ciebie takie znaczenie?

  • Tak. Przede wszystkim. Oraz budzik inteligentny.

  • Rafał Szychowski

    Ja też pisałem do supportu US z prośbą o zapasową zatyczkę do jacka. Wysłali na swój koszt z US.
    Świetny support, odpukać opaska działa od sierpnia (5 miesiąc się zaczyna)

  • zanskar

    Szkoda :) To nic, poproszę więc o zwrot kasy i poczekam na UP24 albo się przyjrzę jeszcze Nike Fuelband. A co myślicie o Misfit Shine?

  • zanskar

    Te wszystkie opaski typu Jawbone Up to bardziej gadżet lifestylowy niż sportowy, więc ciężko oczekiwać że zastąpią pulsometry, może w przyszłości. Moves jest OK dla mnie, ale żre baterię no i nie zawsze mam iPhona w kieszeni. Do tego najlepsza funkcja – Idle Alert :)

  • zanskar

    Do którego supportu pisałeś? Długo trwała wymiana?

  • Mirx

    Zgadza się. Tylko jak sport to część Twojego lifestyle’u, to trochę wkurzające jest czerpanie danych z trzech urządzeń – opaski na rękę, opaski piersiowej i telefonu. Ten Polar Loop może podłączać się do opaski, co prawda. Same czujniki pulsu w opaskach na nadgarstek są mało dokładne. Zresztą z tymi piersiowymi też są kłopoty. Chyba będzie trzeba sobie jakiś czujnik–implant zafundować. A poza tym, jeśli i tak przy okazji każdej aktywności sportowej (z wyłączeniem pływania) i tak mamy telefon, bo słuchamy muzyki albo podcastów, to w zasadzie nie ma sensu zastępować telefonu czymś na rękę – zegarkiem albo opaską nadgarstkową.

  • Jarek M.

    Support@jawbone.com, opisałem co się stało, zaproponowali soft reset, gdy nie pomagał, zaproponowali wymianę. Chwilę trwało, bo zazwyczaj nie wysyłają do Polski, ale udało się ogarnąć. pierwszy kontakt z Supportem był 15 listopada, 26 listopada kurier przywiózł nową bransoletkę. Co więcej, zgodzili się pokryć ewentualne koszty związane z importem, tj. cło i VAT, nawet nie musiałem o tym pisać. Ze względu na odległość nie musiałem również odsyłać starego UP’a tylko zutylizować we własnym zakresie. Chyba najprzyjemniejszy serwis, z jakim do tej pory miałem do czynienia.:)

  • jamirq

    ale przepraszam kto jest gwarantem produktu? To apple nie daje gwarancji na wlasny produkt i ten kupiony oficjalnie u opa serwisuje w inny sposob niz tej oficjalnie kupiony np na apple.com???

  • jamirq

    gwarantem jest apple i to ich zasr&^ obowiązek serwisowac swój sprzęt. W końcu T ma oficjaalną dystrybucje apple a nie jak play czy plus

  • Jarek M.

    A zastanawiałeś się nad Basis B1? Wydaje się ciekawą opcją, chociaż wygląda tak sobie :)

  • zanskar

    Widzę że dość szybko poszło, dzięki za info. Spróbuję też napisać do nich, jak wymienią to będzie na zapas, jak się drugi UP zepsuje (bo w międzyczasie kupiłem drugą sztukę).

  • zanskar

    Wg mnie do poważniejszego monitorowania, nawet w przypadku amatorskich treningów, trzeba jednak używać dedykowanych urządzeń. Takie gadżety jak Jawbone Up to trochę inna bajka. Ale masz rację, chciałoby się mieć wszystkie te funkcjonalności w jednym sprzęcie :)

  • chiefer

    Nie będę ukrywał że jesteś moim ‚guru’ od ‚bransoletek’, więc zanim cokolwiek kupię ciekaw jestem twojego zdania na temat UP24 :). Zastanawiam się jeszcze ew. nad Fitbit Force. Mi akurat głównie zależy na dobrym budziku i pomiarze fazy snu.
    PS. A co to za wynalazek ten iHealth – Wireless Activity and Sleep Tracker?

  • Korci mnie, bo mają świetny app i ekosystem fajnie rozwiązany. Boję się tylko, że będą padały jak muchy.

  • GreaTskY

    Dziś zgłosiłem problem z moją bransoletką, uprzejma Pani przyjęła moje zgłoszenie, czekam na kuriera, a pieniądze wrócą do mnie na konto. Następny zakup to Nike Fuelband SE

  • grusza

    dziś odebrałem tego iPhone’a i raz jeszcze odwiedziłem salon iTerra, byłem w stanie im zapłacić za kuriera w jedną i drugą stronę ale i tak nie przyjęli bo oni twierdzą jak już wcześniej pisałem że nie obsługują telefonów branych u operatorów to samo usłyszałem o innego resellera, jedyna rada odwoływać się od decyzji Regenersis na co nie mam już ochoty, dla mnie to jest też chore i mam nadzieję że ktoś tam gdzieś myśli o otwarciu Apple Store w naszym małym kraju.

  • grusza

    dokładnie tak, operatorów serwisuje wspomniany wcześniej Regenersis, kupując telefon też o tym nie wiedziałem bo bym nie popełnił tego błędu bo jest to telefon nie z mojego abonamentu tylko odkupiony nowy z drugiej ręki

  • Wojciech Majchrzak

    W niemieckich Apple Store nie robią problemu. Niestety wiem, że nie po to kupujemy telefon w PL aby w razie problemu jechać do Niemiec.
    U nich wymiana to 10 min, sprawdzają numer seryjny i przynoszą nowy. Na odpowiedź, że tel kupiony w Polsce odpowiedź brzmiała: „ok”.

  • eleventh

    Miałem identyczną awarię i takie samo doświadczenie z Apple Store z tym że ja zdecydowałem się na wymianę.
    Nota bene ciekaw jestem czy awaria się nie powtórzy…
    U mnie padło po 3 miesiącach użytkowania :/

  • JebaczKoz

    „Padł mi Jawbone Up, a Apple Store przyjęło jego zwrot”
    A co w tym takiego dziwnego?
    Sprzęt wadliwy podlega naprawie, wymianie, zwrocie gotówki.

  • zakino

    Zastanawiam się czy warto dołożyć te 150 zł do zakupu z apple store(mają tylko czarne) czy lepiej zakupić na allegro z jakiegoś sklepu (niebieską). Tylko jak z gwarancją…

  • zakino

    Udało Ci się załatwić wymianę? Gdzie zakupiłeś swoją opaskę?

  • zanskar

    Jestem w trakcie załatwiania, wymieniłem z supportem kilka maili, diagnozowali problem. Na razie stanęło na tym, że mam podać adres i uruchamiają wymianę gwarancyjną. Opaskę mam z drugiej ręki (odkupiłem od kogoś), a kupiona była pierwotnie w AOS.

  • zakino

    Bo się zastanawiam czy lepiej dołożyć 130 zł i kupić u apple czy na allegro/amazonie.

  • zakino

    Zamówiłem u apple we wtorek w nocy,w czwartek już była :) Praga-Liege-Berlin-Poznan ;)

  • zanskar

    A ja zakończyłem wymianę gwarancyjną. Około 28.11 napisałem pierwszego maila, kilkanaście maili później (potwierdzających że wyczerpałem wszystkie możliwości i sprzęt faktycznie padł) dostałem informację o wysyłce, chyba 15.12. Potem skontaktowali się celnicy, a raczej agenci FedEx, wysłałem deklarację celną i dwa dni temu dostałem przesyłkę z opaską. Support całkiem OK, chociaż biorąc pod uwagę problemy ze sprzętem to raczej strzeliliby sobie w stopę olewając klientów…

  • Iwona Maglewicz

    Czy można wymienić w App PL kupionego w usa up-a ? Ja zakupilam up w LA w październiku – pochodził 2,5 miesiąca i teraz nie robi synchronizacji choc nie uszkodziłam urzadzenia – resetowałam i też nie działa