Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Mailbox dla iPhone’a – podsumowanie po pierwszym tygodniu

· Wojtek Pietrusiewicz · 15 komentarzy

Mailbox opublikował swoje tygodniowe podsumowanie debiutu. Dla nas … no dobra … dla większości z Was, bo sam miałem działającą usługę już na starcie, za co wręcz czuję sie winny … to był przede wszystkim tydzień frustracji i oczekiwania w kolejce. Moje wstępne wrażenia, poza dwoma sytuacjami, w którym email kompletnie mi nie działał, były i nadal są bardzo pozytywne. Jest miejsce na poprawę pod paroma względami i napewno będzie lepiej jak Gentry z ekipą ogarną serwery, ale początek mieli wbrew pozorom mocny.

Mailbox first week summary

W końcu ujawnili kilka ciekawy liczb, które być może pozwolą niektórym zrozumieć skąd wziął się system rezerwacji. W nadchodzącym iMagazine znajdziecie również mój wywiad z Gentry Underwoodem – możecie nazywać mnie naiwnym, ale wierzę facetowi, że to jednak nie chodziło o marketing, a przynajmniej jego rola odgrywała mikroskopijny procent w całym przedsięwzięciu. W końcu mieli już około miliona zainteresowanych zanim w ogóle ruszyli. Wracając jednak do liczb – w pierwszym tygodniu, kiedy my/Wy machaliśmy palcami na wiadomościach w skrzynkach, Panie i Panowie z Orchestra walczyli z utrzymywaniem działających serwerów. W tym czasie też wysłali 50 milionów emaili, a Inbox Zero został osiągnięty 400 tysięcy razy. Wypełniono również 150 tysięcy rezerwacji. A to dla zaledwie garstki zainteresowanych … Brzmi imponująco.

Wielu z Was skasowało już Mailboxa z telefonu, z frustracji lub na znak prostestu. Powiem Wam jedno – skoro byliście zainteresowani to odstawcie na moment urażoną dumę i poczekajcie. Jest warte tego.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • Maciej Winiarski

    Ja zainstalowałem sobie i nie zależy mi aż tak bardzo by się wpieniać. Po prostu czekam, obserwuję i wypróbuję.

  • Mailbox jest tylko na iPhone? Czy jest też na iPadzie? Jak działa skrzynka jeśli korzystamy np tez na kompie z programu pocztowego, który nie ma tych funkcji co Mailbox?

  • Nie, nie jest wart. iOS został stworzony aby byc szybki a appka nie dość ze przycina, wolniej sprawdza maile etc. Moze fajnajak osiągnie 2.0

  • Tylko iPhone. No wlasnie tu jest największy ból, gdy nie mamy iPhone pod reka ficzersy jak taski, listy sa bez sensu bo niedostępne.

  • Są dostępne w tym sensie, że mamy dostęp do folderów, do których trafiają maile odłożone na później. Ponadto maile, które oznaczyliśmy w ten sposób we właściwym czasie wracają do inboxa. Nie jest więc tak źle. Co do mulenia: sama aplikacja nie przycina, ale rzeczywiście pobieranie @ bywa dłuższe. Wkurza brak obsługi .png i możliwości ustawienia alertu. Po 6 dniach mam – podobnie jak Wojtek pozytywne wrażenia.

  • Ja czekam cierpliwie, aczkolwiek nie wiem o co chodzi z licznikami. Po zainstalowaniu apki miałem “People in front of you” coś ok 660tys. i 0 behind, dzisiaj “In front of you” to jakieś 520tys a behind 275tys, więc to chyba jednak marketing bo nijak początkowe 660tys ma się do (po podsumowaniu) 795 tys. A może jak to w latach 80tych co niektórzy wpychają się do kolejki ;)

  • mef

    Ty tak na serio :)?
    Zdajesz sobie sprawę, że za tobą do kolejki dopisują się kolejne osoby, stąd różnica w liczbie:)?

  • No dobra, rzeczywiście pomyślałem o tym jak o cyferkach a nie kolejce za mięsem na kartki. :D

  • Tak się głębiej nad tematem Mailbox zastanowiłem i kurcze, trzeba czekać, nie jest to cross-platfromowe rozwiązanie, nawet w obrębie iOS nie działa (iPad), do tego “jakaś” bliżej nie znana firma oferuje narzędzie za FREE, narzędzie gdzie mamy podać swoje dane do logowania do swojego konta mailowego…trochę jestem sceptyczny. Wolałbym zapłacić i mieć coś od razu. Generalnie mam takie podejście, że jak zapłacę to mogę wymagać. Czy ktoś wie i może mi powiedzieć na czym oni chcą zarabiać? Bo jeśli mają mi się pojawiać reklamy w pewnym momencie w dowolnej formie w programie to dziękuję. Nigdzie tego nie znalazłem. Jeśli to jest jasne od początku – to fair i zwracam honor. Jeśli nie, to nie lubię takiego podejścia, bo firma w końcu musi na czymś zarabiać. Tak sobie rozmyślam…

  • Może zaczną sprzedawać miejsca w kolejce bliżej drzwi

  • marekjot

    At launch Mailbox will be free, and our goal is to keep a version of Mailbox free of charge forever. Like Evernote and Dropbox, we hope to add a premium set of paid features over time.

    Wojtek cos wspominał ze kolejne konta moze przypuszczalnie beda platne tylko jedno za darmo… Moze

  • Przeczytaj mój pierwszy wpis w temacie. Wszystko tam jest. :)

    Wojtek

  • Mariusz

    Dokladnie. Dla funkcjonalnosci, ktora aplikacja oferuje mam sie “przeniesc” z poczta na iPhona?

  • Jeszcze 15 osób przedemną i aplikacja będzie w pełni funkcjonalna :)

  • Pingback: Dropbox kupił Mailboxa! | Makowe ABC()