Wszyscy dzisiaj piszą o artykule Joe Moreno, byłego pracownika Apple, który opisuje jak doszło do odwrócenia logo Apple na PowerBookach/MacBookach. Joe pisze, że:
Why was upside down from the user’s perspective an issue? Because the design group noticed that users constantly tried to open the laptop from the wrong end. Steve Jobs always focuses on providing the best possible user experience and believed that it was more important to satisfy the user than the onlooker.
Rzeczywiście, jak pierwszy zobaczyłem świecące jabłko to dziwiłem się, dlaczego jest do góry nogami, ale po otworzeniu pokrywy wszystko stało się jasne1. Nigdy natomiast nie miałem żadnego problemu z otwieraniem MacBooka. Jego odwrócenie to jedna z najlepszych decyzji Apple – sądzę, że w dzisiejszych czasach nie obeszłoby się bez drwin, gdyby pozostało w oryginalnej orientacji.
- See what I did there? :) ↩
Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.