Półtora roku zajęło Facebookowi przygotowanie uniwersalnej wersji swojej natywnej aplikacji, dotychczas dostępnej tylko w rozdzielczości na iPoda i iPhone’a.
Problemy z instalacją?
Jeśli instaluje się Wam wersja stara, czyli „iPhone’owa”, to po zakończeniu tego procesu wróćcie do App Store i sprawdźcie aktualizacje — powinna się pojawić najnowsza wersja. Po paru sekundach, lub zależnie od prędkości Waszego łącza, będziecie mogli się cieszyć nowym interfejsem.
Wrażenia
Aplikacja ma bardzo sensowny interfejs, który jest naturalny (przynajmniej w porównaniu do Twitter for iPad) i jednocześnie bardzo zbliżony do wersji WWW. Do dyspozycji dostajemy „środek”, a zależnie od wykonywanej czynności, ekran uchyla się ukazując boczny lewy pasek (powyższy screenshot) lub w przypadku komentowania, prawy.
Obawiam się w zasadzie tylko jednego: że programiści nie będą nadążali z uaktualnianiem nowej funkcjonalności, która będzie się pojawiała na wersji przeglądarkowej. Niemniej jednak, dla uzależnionych jest to z pewnością świetna informacja, ponieważ korzystanie z FB poprzez mobilne Safari nie należało do najprzyjemniejszych czynności. Ciekawe czy to w jakikolwiek sposób wpłynie na sprzedaż iPada, bo nie sądzę aby Apple niewykorzystał tej nowości w swoich screenshotach i materiałach promocyjnych?
Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.