Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Kiedy nowe Nikkory?

· Wojtek Pietrusiewicz · 14 komentarzy

Przez te wszystkie deszczowe dni i kruszace zęby mrozy, aparat smacznie drzemał sobie w szafie. Inne wydatki również odpychały myśli od kompletowania obiektywów. No może nie same wydatki — iPad skutecznie zajmuje mi czas swoim bezwzględnym awesomeness. Wiem, wiem — jestem strasznym gadżeciarzem, ale pogodziłem się już z tym smutnym faktem.

Tak przy okazji — wiecie jak trudno jest stworzyć wpis bez korzystania z literki ą? Nadal upieram się przy pisaniu w Pages for iPad … w końcu bycie upartym koziorożcem zobowiązuje.

Wracajac jednak do tematu — strasznie brakuje mi w wizjerze ogniskowej 35mm. Obecnie mam pokryty zakres od 14 do 24, 50 i 100mm (na FX). W kolejce czeka jeszcze 85 i 300 poza wspomnianym szerokim kątem. Tylko, że poza (drogim i bez AF) Zeissem nie mogę znaleźć nic co porwałoby moje serce i duszę. Wprawdzie istnieje stary i dobry Nikkor 35mm f/2, ale nie dość że ciemna, to i przestarzała konstrukcja. Podobnie z pozostałymi ogniskowymi …

Doczytałem w plotkach i przeciekach, że już za rok doczekam się nowej 35-tki f/1.4, a być może i 85mm f/1.4 VR II oraz mojego wymarzonego 300mm f/4 VR II. Bezwzględnie wymagam AF-S. Nadprogramowe szumy w uszach silniczków są mi tak samo potrzebne jak współlokator z akordeonem. Obawiam się jednak, że będzie podobnie jak rok temu … figa z makiem.

Ciekawie za to zapowiada się Nikkor 24-105 f/4 VR II — odpowiednik cenionego 24-105 f/4L IS od Canona. Nie jest to akurat szkło dla mnie, ale wielu osobom wystarczy jako jedyne w arsenale. A biednych inaczej zapraszam do nowego Nikon AF-S 200-400mm f/4G ED VR II — chętnie pożyczę do recenzji. ;-)

Może Wy macie jakieś sugestie dla mnie? Nie mam doświadczenia z alternatywnymi producentami … Przypominam tylko, że musi być pełna klatka, bardzo wysoka jakość oraz piękny bokeh.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • Dlatego właśnie cieszę się, że mam Canona. 35/1.4 jest w ofercie od dawna i nadal zachwyca. Plotki o nikonowskim odpowiedniku pojawią się wśród fanów od dawna i jak widać, na plotkach się kończy :/ Może więc Distagon T* 35/2?

  • Nikkor 35 f/2 też od dawna, też ponoć cieszy, ale jak już mam wydawać pieniądze to wolę poczekać na nową technologię i nano crystal coating.

    Distagon T* ma tą wadę, że nie ma AF. Tradycyjnie nie przeszkadzałoby mi to, ale chcę to do street photo używać, a tam mogę mieć mało czasu na sprawdzanie punktu ostrości, tym bardziej, że lubię strzelać na pełnej dziurze.

  • Masz D700, prawda? Myślę, że spokojnie poradziłbyś sobie z manualnym i szłoby to szybciej niż sądzisz. Zwłaszcza z szerokim kątem. Próbowałeś kiedyś?

  • Tak D700.

    No i mam Zeissa Makro Planar T* 100/2. A kiedyś robiłem na Olympusie OM-2/4 z Zuiko. :-) Daję radę, ale chodzi tutaj o sytuacje „podnieś i strzel” z zaskoczenia. Naturalnie na szerokiem kącie jest to znacznie prostsze, ale zanim zdecyduję się na Distagona chciałbym rozważyć inne opcje…

    Poza tym nie namawiaj mnie bo jestem zakochany w jego bokeh! :-D

  • Tym bardziej! :) Ja też jestem urzeczony obrazem, jaki tworzy, ale mam wcześniej kilka innych zakupów, niestety. Co do manualnego ostrzenia, to choć duża lustrzanka to nie dalmierz, ale po pewnym czasie przyzwyczajenia można to robić tak samo jak AF, a czasem nawet szybciej.

  • Ech kiedyś miałem klin do potwierdzania … :-) Nie neguję szybkości manualnego ostrzenia … jak byłem młodszy z lepszym okiem to było to naturalne. ;-) Z doświadczenia powiem tylko, że nie nadążam za wiewiórkami … ale mając AF w 70-200 też miałem problemy. ;-)

  • Walkow

    Według mnie 24-105 Canona nie jest taki ceniony. Owczem występuje często bo był i jest dodawany do kompletu (często spotykane zestawy) ze starymi piątkami a teraz z nowymi. No i jest trochę tańszy od, moim zdaniem dużo lepszej, eLki 24-70 2.8.

  • 24-105 jest to jedynie obecny „profesjonalny” zoom o tak dużym zakresie, stałym świetle, małych wymiarach, niskiej wadze i ze stabilizacją. Jest to IMO świetna propozycja na wyjście jak chcesz mieć tylko jeden obiektyw …

    Osobiście preferuję w takiej sytuacji przypiąć 50-tkę, ale jako „walkaround lens” jest to mocno pozycja.

  • Rob

    Rozwazales f2.8 G AF-S ED? Cenowo niestety wyglada podobnie jak reszta serii N. Jakoscia obrazu dorownuje staloogniskowym oraz pokrywa reporterski zakres, wiec sadze ze moze byc dobra propozycja. http://tinyurl.com/yg88r4c. Pozdrawiam.

  • Nie chcę więcej zoomów. Poza tym jest za ciemny. -:(

  • nowy

    to sigma 50 1.4 za 2 tys. ostra od pełnej dziury jak zeiss 50 1.4 i ogniskowa zbliżona do 35 (jak masz 24 w zoomie to nie wybrzydzaj, w końcu standardowa św. trójca to 24, 50 i 85 ze stałek)…

  • nowy

    lepiej skup się na 85 mm bo nie ma to jak doby portret…. co do nowości to plotki są że canon z 5d mark III chce wypuścić 24-70 2.8 IS to dopiero standard (a is jaki potrzebny przy filmowaniu a w końcu 5d mark II z tego zasłyną w świecie).

  • 50mm nijak nie jest zbliżone do 35mm.

    Moje podstawy do 14, 35, 50, 85mm.

  • Już pojawiają się kamery z matrycami APS-C i FF/FX — sens filmowaniem DSLR niedługo się skończy.