Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Zmiana rozmiaru →

· Wojtek Pietrusiewicz · 2 komentarze

Powinniście przeczytać co Craig Hockenberry na do powiedzenia:

Basically, Apple creates a pipeline that produces devices at an amazing rate. And it’s a finely tuned machine with a lot of inertia. You don’t just walk in and say, “Hey, let’s change the screen!” Doing so would throw that machine out of balance: a new screen means that some of the components (like the headphone jack) don’t change, while others would (the case, for example.)

A finely tuned production machine takes a lot of time and money to set up. Take a look at Apple’s capital expenditures. A mere $10B in 2012.

These capital expenditures show that Apple is planning ahead. At least 2-3 years, maybe more. You don’t just walk into Foxconn and ask for 50M iPhones. You need to predict the future.

Sure, it would be great to have a larger screen iPhone from what is known about current market conditions. But was a larger screen a sure thing 2-3 years ago? While you were falling in love with the new Retina display on your iPhone 4, I bet you weren’t thinking “Man, this display has got to be bigger!”

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • duchu

    No coś w tym jest, tylko pytanie jak długo Apple może się opierać konkurencji w tej kwestii ? Bo patrząc na to że będziemy mieli iPhone 5C pokazuje jak wielki ona ma wpływ na to co Apple musi zrobić. Bo jakoś nie wydaje mi się że planowali tego 5C od kliku lat.

  • Grzegorz Stępień

    Popatrz na rozwój iPodów. Tam masz odpowiedź.