Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Dlaczego iOS 7 wygląda inaczej →

· Wojtek Pietrusiewicz · 16 komentarzy

Matthew Panzarino:

If you caught Apple’s iOS 7 presentation on Monday or have followed any of the numerous bits of coverage, then you know that the home screen icons have quickly become a point of contention. They’re certainly a radical departure from the deep and allegory-heavy icons of iOS 6 and they contribute to an overall lighter, brighter and more youthful aesthetic this time around.

Jestem absolutnie w szoku jak zachodni redaktorzy ostrożnie podchodzą do krytyki pewnych rzeczy, gdy dotyczą one iOSa.

We’ve been talking to people all week about the new designs of iOS and multiple sources have given us a better picture of how it went down inside Apple in the last few months.

Zobaczmy zatem co mają do powiedzenia …

Many of the new icons were primarily designed by members of Apple’s marketing and communications department, not the app design teams. From what we’ve heard, SVP of Design Jony Ive (also now Apple’s head of Human Interaction) brought the print and web marketing design team in to set the look and color palette of the stock app icons. They then handed those off to the app design teams who did their own work on the ‘interiors’, with those palettes as a guide.

Jony Ive, jako szef designu, pracując nad swoim nowym dzieckiem, oddaje prace nad ikonami i wyglądem do działu marketingu?! W żadnym wymiarze ani galaktyce nie wyobrażam sobie, abym mógł tak postąpić.

We’ve also been hearing that there wasn’t a whole lot of communication between the various teams behind say, Mail and Safari. And that there were multiple teams inside each group that were competing with various designs, leading to what some see as inconsistencies in icon design. Those may well be hammered out in days ahead.

Rozumiem, że zespoły pracowały oddzielnie nad pewnymi aspektami, konkurując ze sobą. Wewnętrznie. Kto jednak pokazuje wyniki takiej amatorszczyzny i braku konsekwencji publicznie? Nie mieści mi się to w głowie, szczególnie w firmie, która tak dba o design, wygląd i własne tajemnice.

Apple needed a stylistic and psychological break with the design language of its past, and Ive used ‘new’ blood to create that break.

Ive użył amatorów, a nie ‚nowej krwi.’

Though the designs of the apps are also very important, the icons are iOS 7’s first impression and calling card. That’s why it was important to have them trend downward in age and upwards in vibrance.

Matthew chyba nie zwrócił uwagi na paradoks. Pisze o istocie ‚pierwszych wrażeń’ oraz jak ważne są ikony w iOSie, a wcześnie o tym, że ich projekty wyszły spod ręki zespołów poza kontrolą Ive’a?

What was presented this week is firmly a ‘work in progress’.

Chyba ‚joke in progress,’ ale liczę, że zaczną od nowa. Szczerze na to liczę …

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.