Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Nadgryzieni – 37 – Po pięciu minutach miała banan na twarzy i szczerzyła zęby

· Wojtek Pietrusiewicz · 11 komentarzy

Nadgryzieni

rozmowy o Apple

Odcinek 37

Po pięciu minutach miała banan na twarzy i szczerzyła zęby

Daliśmy dzisiaj do pieca! Odcinek trwa jakieś niezliczalnie długie chwile, więc z przerwami w strategicznych miejscach, powinniście mieć słuchania i słuchania do następnego tygodnia. Dzisiaj gościmy legendarnego Pawła „Scrollera” Piotrowskiego — Macusera w czasach kiedy na chleb mówiłem „bep”, a na muchy „tapty”. To właśnie z Pawłem przeprowadzamy dyskurs na temat najnowszego software’u od Apple’a — Final Cut Pro X. Przy okazji, pomiędzy tematami wymienionymi poniżej, mam ożywioną dyskusję o bezpieczeństwie, którą warto wysłuchać jeśli jesteście z gatunku hardcore’owców.

A pod koniec odcinka, testowo tym razem bo dotychczas mieliśmy fragmenty od drugiego rozdziału, pierwszy rozdział „Imię Róży” Umberto Eco. Jest oczywiście również do pobrania bezpośrednio z Audioteki.

Partnerem Nadgryzionych jest Audioteka.pl — serwis internetowy zajmujący się dystrybucją audiobooków do pobrania i odtwarzania na komputerze, na mp3-playerach, komórkach, sprzęcie HiFi i w samochodach.

Jeśli dokonujecie zakupu poprzez WWW, to wprowadzając kod promocyjny „Nadgryzieni” dostaniecie 10% zniżki!!! Niestety nie dotyczy to zakupów przez aplikację na iPhone ze względu na politykę Apple.

Jeśli macie pytania to tradycyjnie zapraszamy do komentarzy tutaj lub na Facebooku.

Subskrybujcie Nadgryzionych w iTunes — zdecydowanie najwygodniejsza metoda.

Spis treści:

  • Krótko o nowej Leice M9-P i Pentaxie G
  • HP rozszerza ofertę drukarek wspierających AirPrint
  • Śmierć RIM — Playbook się kiepsko sprzedaje
  • Nokia N9 i demo Nokii z WP7
  • Nowe Time Capsule i AirPort Extreme
  • Przemyślenia nt. MacBooków Air oraz Maków mini i Pro
  • Omówienie i porównanie aplikacji do pisania dla OS X — Scrivener, Byword i iA Writer
  • Dyskusja nt. Final Cut Pro X — czy to iMovie Pro czy niekoniecznie?
  • Audioteka.pl — 1. rozdział „Imię Róży” Umberto Eco

Zapraszamy do odsłuchu:

[powerpress]

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • Pingback: Nadgryzieni – 37 – Po pięciu minutach miała banan na twarzy i szczerzyła zęby()

  • Czekam z niecierpliwością na recenzję Final Cut Pro X, i mam nadzieję ze jak nie w recenzji to w nadgryzionych wspomnisz o Motion 5.
    Świetny występ Pawła, miło się słuchało, pozdrawiam ;)

    Dominik wspominał że została mu wymieniona płyta główna = (nowy komputer). Mój MacBook Pro  był nieco częściej odnawiany, bo w przeciągu roku została mu wymieniona płyta główna 3 razy, raz cała klapa, top case oraz zaślepka zawiasu, plus oczywiście raz padło mi TC i pojawiły się plamy na Led Cinema Display oraz padła płyta główna/logiczna :) Od wykupienia Apple Care czyli prawie od roku, nic się nie dzieje. nom ;)

  • Anonim

    Ale jesteście zaślepionymi fanbojami :) Tłumaczenie Dominika o różnice w cenie Time Capsule między dyskiem 2TB a 3TB jest niedorzeczne. Jeżeli w samochodzie różnica między felgami i oponami 16″ a 18″ wynosi 100%, to cena samochodu zmienia się o 100% czy o różnicę w wycenianych częściach (lub podzespołach)?
    No Panowie, trochę trzeźwo spójrzcie na sytuację i nie bądźcie aż tak bezkrytyczni jak zaślepieni fanboje, którzy bronią polityki Apple w każdej sytuacji.

  • Anonim

    Co do FCP X, to dla mnie podobnie jak dla Wojtka to super rozwiązanie. Ale jestem tylko amatorem, któremu wystarcza Final Cut Express. Przejście na X jest pewnie krokiem milowym i jak na moje możliwości, to i tak za dużo, ale słucham opinii ekspertów, którzy są w tym temacie. To tak jakby mój kolega amator wychwalał iPhoto i Gimpa ponad Lightrooma i Photoshopa, ponieważ jemu to wystarcza.

  • Time Capsule 2TB: $299 (w tym HDD 2TB średnio ~$100 – cena z newegg.com)
    Time Capsule 3TB: $499 (w tym HDD 3TB średnio ~$200 – j.w.).

    Z tego wynika, że Apple liczy sobie $100 premium za większy model. To rynek zdecyduje czy będzie się sprzedawał.

    Tak a’propos – 300 vs. 500 to nie jest 100% drożej.

  • Anonim

    79,99  za 2TB http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16822136514

    139,99 za 3TB http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16822136764
    różnica 60$, w hurcie pewnie poniżej 50$, więc mamy 400% ekstra narzutu na dopłacie do dysku.
    Trochę spora ta marża, no ale rozumiem, że to ich polityka cenowa. Przecież podobnie w iPadzie pomiędzy wersją 16GB a 64GB jest 200$ różnicy, która przecież nie wynika z samej różnicy pamięci, która jest dużo mniejsza. Na szczęście w dopłatach do MacBooków nie ma takich marż.

    Po za tym jak zawsze super podcast.

  • Anonim

    Witam. Słucham Was i nie mogę się nadziwić. Zawsze myślałem, że wiecie o czym mówić ale ten odcinek dla Was jako prowadzących to błądzenie we mgle. Tłumaczycie nieznany Wam Final Cut X poprzez nieznany Wam system pracy montażystów!
    Ja pracuję zawodowo jako montażysta i nie montuję newsów ani nie montuję wesel z HDV. Najczęściej są to duże filmy, dokumenty i reklamy. ZAWSZE moje produkcje są udźwiękawiane. To oznacza, że z FCP muszę wyeksportować OMF dla studia dźwiękowego. Muszę mieć możliwość exportu EDL dla ścinania taśmy 35mm i muszę mieć możliwość impotru/exportu XML min dla kolorystów i efektów specjalnych. Tego wszystkiego nie ma w FCP X! TEN PROGRAM NIE JEST DLA PROFESJONALISTÓW. Lubie Apple ale to jest ich wielka pomyłka. Tym razem inżynierowie „byli mądrzejsi od całego klientów” – dlatego klientów można wymienic na amatorów których jest więcej na świecie. Niestety profesjonaliści są wściekli bo zainwestowali miliony w „środowisko montażowe” które zostało zarzucone przez Apple.
    PS. Panowie co wy pieprzycie o taśmie? Jakie DV? Profesjonalne są DigiBeta i przede wszystkim HDcam, Słyszeliście o tym kiedyś? Byliście w jakiejś montażowni profesjonalnej choć raz? Obsługa magnetowidów jest niezbędna w takim programie. Proponują zapoznać się z tematem zanim coś się zacznie recenzować…

  • Anonim

    Witam. Słucham Was i nie mogę się nadziwić. Zawsze myślałem, że wiecie o czym mówić ale ten odcinek dla Was jako prowadzących to błądzenie we mgle. Tłumaczycie nieznany Wam Final Cut X nieznanym wam systemem pracy montażystów!

    Ja pracuję zawodowo jako montażysta i nie montuję jedynie newsów. ZAWSZE
    moje produkcje są udźwiękawiane. To oznacza, że z FCP muszę
    wyeksportować OMF dla studia dźwiękowego. Muszę mieć możliwość exportu
    EDL dla ścinania taśmy 35mm i muszę mieć możliwość impotru/exportu XML
    dla kolorystów i efektów specjalnych. Teko wszystkiego nie ma w FCP X!
    TEN PROGRAM NIE JEST DLA PROFESJONALISTÓW. Lubie Apple ale to jest ich
    wielka pomyłka. Tym razem inżynierowie „byli mądrzejsi od całego
    klientów” – dlatego klientów można wymienic na amatorów których jest
    więcej na świecie.

    PS. Panowie co wy pieprzycie o taśmie? Jakie DV? Profesjonalne są
    DigiBeta i przede wszystkim HDcam, Słyszeliście o tym kiedyś? Byliście w
    jakiejś montażowni profesjonalnej choć raz? Proponują zapoznać się z
    tematem zanim coś się zacznie recenzować…

  • Anonim

    Witam. Słucham Was i nie mogę się nadziwić. Zawsze myślałem, że wiecie o czym mówić ale ten odcinek dla Was jako prowadzących to błądzenie we mgle. Tłumaczycie nieznany Wam Final Cut X nieznanym wam systemem pracy montażystów!

    Ja pracuję zawodowo jako montażysta i nie montuję jedynie newsów. Zajmuję się montażem dokumentów i reklam. ZAWSZE
    moje produkcje są udźwiękawiane. To oznacza, że z FCP muszę
    wyeksportować OMF dla studia dźwiękowego. Muszę mieć możliwość exportu
    EDL dla ścinania taśmy 35mm i muszę mieć możliwość importu/exportu XML
    np dla kolorystów i efektów specjalnych adla mnie by automatyzowaść tłumaczenie poprzez subtitles. Tego wszystkiego nie ma w FCP X!
    TEN PROGRAM NIE JEST DLA PROFESJONALISTÓW. Lubie Apple ale to jest ich
    wielka pomyłka. Tym razem inżynierowie „byli mądrzejsi od całego
    świata i klientów” – dlatego klientów można wymienić na amatorów, których jest
    więcej na świecie.

    PS. Panowie co Wy pieprzycie o taśmie? Jakie DV? Profesjonalne są
    DigiBeta i przede wszystkim HDcam, Słyszeliście o tym kiedyś? Byliście w
    jakiejś montażowni profesjonalnej choć raz? Proponuję zapoznać się z
    tematem zanim coś się zacznie recenzować… Albo zaproście jakieś osoby będące „w temacie”.

  • Nie przesadzasz aby lekko? Jeszcze jeden DOKŁADNIE taki sam komentarz poleci do spamu.

    Tak jak pisałem:

    Wyobraź sobie, że nie wszyscy mają taki sam workflow jak Ty. Każdy ma inny. Nie wszystkim jest pełna funkcjonalność potrzebna. Jedni robią sport i mają 15 minut na zmontowanie highlights po zakończeniu meczu. Inni robią wywiady … rynek jest ogromny. Trochę mniej egocentryzmu jest mile widziane.

    O taśmie ZTCP to mówiliśmy jakie są AKCEPTOWANE w FCP X. Słuchaj ze zrozumieniem człowieku, bo napisałeś się i same bzdury z tego wyszły.

  • tomek kozik

    podzielam zdanie winkal-a. Pracowałem na prawie każdym zestawie montażowym. Dzis uzywam dwu standardów HDCAM, i H264 DSLR. Do tego drugiego niestety final cut sie przestał nadawać, stąd częściowy powrót do premiere pro i  nvidia CUDA. Final Cut pro X Troche niestety wyprzedził swój czas. za 5 lat po dobrze ukierunkowanej ewolucji może się do czegoś nada.