Wczoraj pojawił się ciekawy projekt Warner Bros. w sprawie sprzedaży filmów za pomocą Facebooka. To już ich drugi eksperyment po wypuszczeniu Incepcji i Mrocznego Rycerza za pomocą Apple’owego App Store.
Spider’s Web dzisiaj poruszył ten pierwszy temat i jedna rzeczy od razu rzuciła mi się w oczy …
To pierwszy film z wielu, które Warner Brothers zapowiada we współpracy z Facebookiem. Apple, Google, Amazon, Netflix, Hulu i inni mogą zacząć się bać? Chyba powinni.
Z tego co wiem to nie może być tutaj mowy o współpracy z Facebookiem, ponieważ Warner Bros. stworzyli po prostu aplikację za pomocą API i nic nie stoi na przeszkodzie, aby Netflix, Apple czy Hulu zrobili podobną. Ponadto, film nadal jest tylko ograniczony na rynek USA, tak jak Netflix i Hulu, i nie ma porównania do zasięgu jaki mają za pomocą App Store.
Czy wyżej wymienieni wejdą na ścieżkę eksperymentów Warner Bros to się dopiero okaże, chociaż na dzień dzisiejszy mocno w to wątpię — mają własne ekosystemy i jeszcze nie czują oddechu wytwórni próbujących własnych sił na tym rynku. Pamiętajmy też, że Facebook pobiera 30% z każdej sprzedanej sztuki, więc nie jest to też skuteczna ucieczka od prowizji innych dostawców.
Jest to jednak bardzo ciekawy sposób dotarcia do, w szczególności, młodszego pokolenia żyjącego na Facebooku … A tym bardziej tych nie mających jeszcze własnego telewizora …
Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.