Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Luźniejsze zasady

· Wojtek Pietrusiewicz · 0 comments

Trzy dni temu Apple zmodyfikowało swoje zasady dotyczące SDK dla iOS:

We are continually trying to make the App Store even better. We have listened to our developers and taken much of their feedback to heart. Based on their input, today we are making some important changes to our iOS Developer Program license in sections 3.3.1, 3.3.2 and 3.3.9 to relax some restrictions we put in place earlier this year.

In particular, we are relaxing all restrictions on the development tools used to create iOS apps, as long as the resulting apps do not download any code. This should give developers the flexibility they want, while preserving the security we need.

Zmiany odnoszą się przede wszystkim do dwóch rzeczy:

  • teraz będzie można kompilować apps dla iOS w środowiskach innych niż Xcode
  • dozwolone są reklamy inne niż iAd, np. AdMob

Po pierwsze uważam, że największy wpływ mieli tutaj nie tyle zwykli developerzy, co firmy korzystające z Adobe InDesign. Wszelkiej maści elektroniczne gazety są w tym robione, a jakoś wątpię, aby spore firmy przeniosły się na alternatywne platformy tylko i wyłącznie dlatego, że Apple nie chce bawić się w inne kompilatory. Ponadto, trzeba dbać o swoich developerów — to jedna z największych zalet iOS.

A’propos innych reklamodawców — zostali ograniczeni w ilości informacji jakie mogą pobierać. Podejrzewam, że z tego typu źródeł nie dowiemy się już, że nieznane urządzenie iProd 8,3 jest w trakcie testów.

Źródło: Apple PR

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.