Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Jak uruchomić Handoff w Continuity pomiedzy iPad, iPhone, a Mac OS X

· Wojtek Pietrusiewicz · 31 komentarzy

Dzisiaj od rana Handoff, część Continuity, sprawia Wam wiele problemów. Tak jak i mi sprawiał. Poniżej znajdziecie listę rzeczy do sprawdzenia, aby zweryfikować czy wszystko macie poprawnie skonfigurowane oraz trzy porady jeśli nic nie pomaga. Dla jasności – mam iOS 8.0.2 i OS X 10.10 Yosemite.

Wspierany hardware

Po pierwsze, Wasz sprzęt musi się zaliczać do poniższej listy:

  • MacBook Air mid 2012 lub nowszy
  • MacBook Pro mid 2012 lub nowszy
  • iMac late 2012 lub nowszy
  • Mac mini late 2012 lub nowszy
  • Mac Pro late 2013 lub nowszy
  • iPhone 5 lub nowszy
  • iPhone 4S wspiera tylko rozmowy
  • iPad 4, iPad Air lub nowszy
  • iPad mini lub nowszy
  • iPod touch 5G lub nowszy

SMSy

Ta funkcja pojawi się dopiero w iOS 8.1!

iCloud

Musicie być zalogowani na to samo konto iCloud na wszystkich urządzeniach.

OS X Yosemite

OS X Yosemite Handoff Config

Pierwszą rzeczą do sprawdzenia jest Handoff w Preferencjach SystemowychOgólne. To musi być włączone.

iOS 8

iOS 8 Handoff Config

Pod iOS 8 musicie wejść do UstawieńOgólne i włączyć Handoff – górna opcja. Dotyczy to zarówno iPada jak i iPhone.

Bluetooth

Wasz Mac i iPhone lub iPad musi mieć Bluetooth 4.0. Musi on być też włączony. Tutaj jest artykuł tłumaczący jak to sprawdzić.

Test na Handoff

Otwórzcie jakąkolwiek stronę w Safari i nie ruszając niczego podnieście iPhone’a lub iPada – w dolnym lewym rogu lockscreena powinna być ikonka Safari. Działa to też w drugą stronę – jak otworzymy stronę na iOS to nowa ikona pojawi się z lewej strony Docka (lub na górze jeśli jest przypięty do boku ekranu).

Jeśli to nie zadziała to…

Restart Bluetooth

Wyłączcie i włączcie Bluetooth na wszystkim. Można to połączyć z restartem komputera – wyłączyć BT, restart, włączyć BT.

Restart

Wyłączcie i włączcie iPhone’a, iPada i Maka.

Przelogowanie Apple ID w iCloud

Kolejnym krokiem jest przelogowanie się w iCloud. Po prostu wylogujcie się i ponownie zalogujcie na wszystkich urządzeniach.


Pomogło?

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.