Dzisiaj od rana Handoff, część Continuity, sprawia Wam wiele problemów. Tak jak i mi sprawiał. Poniżej znajdziecie listę rzeczy do sprawdzenia, aby zweryfikować czy wszystko macie poprawnie skonfigurowane oraz trzy porady jeśli nic nie pomaga. Dla jasności – mam iOS 8.0.2 i OS X 10.10 Yosemite.
Wspierany hardware
Po pierwsze, Wasz sprzęt musi się zaliczać do poniższej listy:
- MacBook Air mid 2012 lub nowszy
- MacBook Pro mid 2012 lub nowszy
- iMac late 2012 lub nowszy
- Mac mini late 2012 lub nowszy
- Mac Pro late 2013 lub nowszy
- iPhone 5 lub nowszy
- iPhone 4S wspiera tylko rozmowy
- iPad 4, iPad Air lub nowszy
- iPad mini lub nowszy
- iPod touch 5G lub nowszy
SMSy
Ta funkcja pojawi się dopiero w iOS 8.1!
iCloud
Musicie być zalogowani na to samo konto iCloud na wszystkich urządzeniach.
OS X Yosemite
Pierwszą rzeczą do sprawdzenia jest Handoff w Preferencjach Systemowych → Ogólne. To musi być włączone.
iOS 8
Pod iOS 8 musicie wejść do Ustawień → Ogólne i włączyć Handoff – górna opcja. Dotyczy to zarówno iPada jak i iPhone.
Bluetooth
Wasz Mac i iPhone lub iPad musi mieć Bluetooth 4.0. Musi on być też włączony. Tutaj jest artykuł tłumaczący jak to sprawdzić.
Test na Handoff
Otwórzcie jakąkolwiek stronę w Safari i nie ruszając niczego podnieście iPhone’a lub iPada – w dolnym lewym rogu lockscreena powinna być ikonka Safari. Działa to też w drugą stronę – jak otworzymy stronę na iOS to nowa ikona pojawi się z lewej strony Docka (lub na górze jeśli jest przypięty do boku ekranu).
Jeśli to nie zadziała to…
Restart Bluetooth
Wyłączcie i włączcie Bluetooth na wszystkim. Można to połączyć z restartem komputera – wyłączyć BT, restart, włączyć BT.
Restart
Wyłączcie i włączcie iPhone’a, iPada i Maka.
Przelogowanie Apple ID w iCloud
Kolejnym krokiem jest przelogowanie się w iCloud. Po prostu wylogujcie się i ponownie zalogujcie na wszystkich urządzeniach.
Pomogło?
Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.