Wczoraj już w zasadzie wiedzieliśmy wszystko na temat cen iPhone’a 5 u lokalnych operatorów – od niewiarygodnie wysokich w T-Mobile poprzez znacznie przyjemniejsze u większości aż do szokujących w Plusie z 40GB pakietem internetowym włącznie. Dzisiaj rano z kolei przywitały nas ceny w polskim, online’owym Apple Store. Przynajmniej w tym przypadku prawidłowo przewidziałem ceny …
To co jednak znacznie bardziej zastanawiające to powitanie klientów 3-4 tygodniowym czasem oczekiwania na zamówienie. Jestem w stanie zrozumieć, że popyt na ten smartfon jest gigantyczny i fabryki Apple sprzedają wszystko co są w stanie wyprodukować, ale myślałem, że będzie przynajmniej kilkaset jeśli nie kilka tysięcy sztuk z możliwością odbioru następnego dnia. Gdybym miał kupować telefon w Polsce to zrobiłbym to właśnie przez Apple Store i to pomimo faktu, że Plus oferuje 24 miesięczną gwarancję na iPhone’a. Niestety, wygląda na to, że wyjazd do Niemiec miał sens, a moje ciche przypuszczenia się spełniły – oczekiwania na zamówienie blisko miesiąc czasu jest dla mnie całkowicie nie do zaakceptowania. Jedyną dobrą informacją jest fakt, że ten problem dotknął nie tylko Polski, ale wszystkich krajów, w których dzisiaj ruszyła sprzedaż telefonu.
Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.