Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Nowe reklamy komputerów Mac

· Wojtek Pietrusiewicz · 16 komentarzy

Apple podczas Olimpiady w Londynie wyemitowało nową serię reklam. Musicie je koniecznie obejrzeć, zanim przeczytacie resztę tego tekstu – poczekam.

Już? Są słabe. Bardzo słabe. Rozumiem poniekąd założenie stojące za nimi, ale osoba je tworząca zupełnie przegapiła jeden bardzo istotny element – klienci tych Maków wyszli na kompletnych debili. Przyrównano ich do debili, którzy nie dość że otrzymują narzędzie prostsze w obsłudze niż cep (częste odniesienia do pakietu iLife), to jeszcze mają problem z jego prawidłowym i samodzielnym wykorzystaniem. Apple natomiast od wielu lat szczyci się tym jakie proste w użyciu są ich narzędzia i komputery.

Szydercom podpowiem, że nie, w komplecie nie dostajemy własnego Geniusza, a iLife rzeczywiście jest prosty i intuicyjny. A co do samych reklam: Słabo Apple. Bardzo słabo. W szczególności dlatego, że seria Get a Mac była tak dobra.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • Ale jest się z czego pośmiać… xD Ja przynajmniej się śmiałem i z Genius’a i z ludzi, którzy wzieli udział w tych reklamach.

  • Zgadzam się, chociaż – jak pisałem u mnie – liczę, że to tylko jednorazowa próba podpięcia się pod brytyjskie poczucie humoru na czas Olimpiady.

  • Chester

    Kilka wpisów wcześniej napisał Pan ” Najbardziej jednak nie lubię bloggerów (…) którzy nie linkują”. W takim razie pytam – gdzie link do tego tekstu – http://www.theverge.com/2012/7/28/3197951/apple-olympic-ads-genius-bar-embarass – z serwisu The Verge, który dobrze wiemy, że Pan czyta i czerpie z niego garściami na makoweabc.pl (obok daringfireball i parislemon)?

  • To nawet pod brytyjski nie podpada.

  • Wojtek, a nie Pan. W internecie nie ma Pań i Panów, ponieważ nie jesteśmy w stanie ustalić swojego wieku. :-)
    A na jakiej podstawie zakładasz że z The Verge?

    Przykro mi załamać Cię, ale w RSS mam ponad 100 różnych śledzionych źródeł, a o reklamach akurat dowiedziałem się z Twittera. Ponadto przemyślenia są moje własne i nie bazują na niczyim zdaniu/poglądzie.
    A na koniec podpowiem jeszcze jedno: The Verge nie śledzę od paru tygodni.

  • Przykro patrzeć. Kiedyś reklamy Apple to były prawdziwe perełki.

  • To fakt. Są FATALNE! Zamiast 3 słabych mogli by zrobić jedną dobrą…

  • Przepraszam, a gdzie tu niby “angielski humor”?

  • Gdyby Steve Jobs był w pobliżu, takie potworki nigdy nie trafiłyby na antenę.

  • To nie pierwsze złe reklamy Apple i zapewne nie ostatnie.

  • Mirx

    Konkurencja, czy zły dzień?

  • Ale to nie są reklamy komputerów tylko jabłkowych geniuszy czyli usługi i sklepu. Reklamy dobre bo pokazują, że nawet jak jesteś skończonym kretynem to my i tak tobie pomożemy a nie wych**** jak ten koleś z naprzeciwka.

  • Faktycznie. Po obejrzeniu kilkunastu “starych”reklam stwierdzam że te “nowe” nie dorastają im do pięt.

    PS: moja ulubiona: seria o Windows Vista

  • Oj, tylko część z tych chyba 15 była bardzo dobra, więc bym nie przesadzał, a te 3 nowe w porównaniu do wszystkiego słabe, żenująco słabe, Steve wpadł by w szał jak by je zobaczył w TV :)

  • ale aż tak słabych nie mieli to przyznasz? chyba że przed 1997

  • Konkretnie to nic mi teraz do głowy nie przychodzi … ale pamiętam, że coś było. :-/