Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Następny krok Apple TV →

· Wojtek Pietrusiewicz · 0 comments

Peter Cohen:

For as long as that’s the case, Apple’s best strategy for the Apple TV remains building a black box that can connect to any of them, instead of building its own branded television. Compared to a television, the Apple TV is almost an impulse buy, and it capitalizes on the halo effect that continues to drive consumers to new Apple products.

Zarówno Steve Jobs jak i Tim Cook przyznali, że mają w temacie Apple TV lub telewizora od Apple „wielką wizję1,” a „my” nadal próbujemy się domyślić jaka ona będzie. Podejrzewam, że nie jest ona możliwa do spełnienia dopóki dostawcy internetu2 mają też własną telewizję i co ważniejsze, prawa do transmisji. W Europie rynek jest zgoła inny i zastanawiam się dlaczego Tim Cook nie próbuje rozpocząć gry na innym podwórku. Jego własne jest wyjątkowo mocno obstawione obecnie i ciężko będzie im wdrożyć rewolucję, która zmieni oblicze telewizji.

Peter nieźle podsumował obecną sytuację oraz potencjalnie najbliższą przyszłość. Mnie jednak interesują plany na najbliższe 10 czy 20 lat. Mniej więcej raz na dekadę różne rynki ulegają drastycznym zmianom. Tak było z telefonami, tak jest z komputerami i tak będzie z telewizją i telewizorami. Pytanie pozostaje tylko jedno: kto zakłóci ten rynek na tyle, że starzy gracze wypadną z gry lub przestaną się liczyć?

  1. „Grand vision.”
  2. W USA.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.