Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Potwierdzono skalowanie dla 4K w OS X 10.9.3 – to w zasadzie Retina →

· Wojtek Pietrusiewicz · 1 Comment

Anand Lal Shimpi:

All of these options are treated the same way that the rMBP’s scaled resolutions are handled. In the case of the 2560 x 1440 setting, your display is rendered at 5120 x 2880 with text/UI elements drawn at 4x the size (2x in each dimension) and images/video in supported applications drawn at 1x size (1:1 pixel mapping). Once the frame is built, it’s scaled down to fit the panel’s 3840 x 2160 resolution – giving you a fairly sharp image.

Anand właśnie odpowiedział na pytanie, które zadałem wczoraj. Jeśli ustawiemy obszar roboczy na 1920×1080 to mamy praktycznie Retinę – każdy piksel na ekranie będzie obsługiwany przez 4 fizyczne na matrycy. Tymczasem wideo i zdjęcia będą nadal wyświetlane w 1:1 i tym samym zajmowały mniej miejsca. Wspiera to Lightroom. Wspiera Photoshop. Wspiera też Final Cut Pro X. Przy rozdzielczości 2560×1440 obraz jest najpierw skalowany do 5120×2880, a potem jego rozdzielczość jest obniżana do 3840×2160. Zapewne nie będzie tak idealnie jak przy 2x mnożniku, ale i tak powinno być bardzo dobrze. Jedyne co mnie zastanawia to jak sobie z tym poradzi jakikolwiek Mac poza Makiem Pro – to sporo pikseli to przetworzenia dla obecnych GPU.

To news ważniejszy dla mnie niż iWatch… Teraz pozostaje czekać na sensowny ekran 4K, który spełni moje oczekiwania. Jak tylko się takowy pojawi to swojego nowego Della oddaję w dobre ręce.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • Szkoda, że to będzie działać tylko z ostatnią generacją rMBP i MP. To jeszcze poza monitorem czekamy na nowego MBA11 z TB2.