Marco Arment:
I’m sure of one thing, though: the market for paid-up-front apps appealing to mass consumers is gone. If you have paid apps in the store, you’ve probably seen the writing on the wall for a while.
That model made sense when there were fewer apps available, but now that there are plenty of free and good-enough versions of almost anything, it’s a different game. Apps targeting niche markets can still find enough paying customers to stay alive if they’re much better than any free alternatives, but the number of apps in that situation is always shrinking.
Jestem chyba jednym z niewielu, który chce płacić za dobrą pracę… który docenia wkład i kunszt developera. Świetnym przykładem jest tutaj Listonic, którego tak wszyscy chwalą ostatnio. Po pierwsze, ich logo na górnym pasku wygląda tragicznie, ale większym problemem jest fakt, że na dole jest reklama. Reklamy są dobre dla osób… wait… są do dupy dla wszystkich. Nie mam problemu z tym, żeby zapłacić, że ją usunąć – są przecież in-app purchases. Nie mam też problemu z tym, żeby kupić płatną wersję aplikacji, bez reklam. Nie będę natomiast korzystał z czegoś co wymusza na mnie reklamy i nie daje sposobu ich usunięcia. Może Marco ma rację jeśli chodzi o ogólny rynek, ale na pewno nie mogę się z nim osobiście zgodzić.
Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.