Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Straty na Surface →

· Wojtek Pietrusiewicz · 13 komentarzy

John Paczkowski:

$853 million.

That’s all Microsoft made from its new Surface tablet between its launch in October 2012 and the close of the company’s fiscal year on June 30, according to the company’s annual Form 10-K, newly filed with the Securities and Exchange Commission.

Są 47 milionów w plecy po obniżce cen Surface o $150, który kosztował ich $900 milionów, a sprzedali około półtora miliona urządzeń przez trzy kwartały. Ludzie chyba jednak wolą iPady, Panie Ballmer.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • Surface RT to dobry i bardzo ciekawy sprzęt. Niestety kompletnie oderwany od jakiejkolwiek rzeczywistości rynkowej.

  • Gdzieś czytałem artykuł, że przykładowo nieźle sprawdza się u studentów na uczelniach, gdzie rządzą aplikacje i usługi MSu. Ale autor zaznaczył, że sens to ma dopiero przy zejściu z ceną do poziomu 300 $, którą udało mu się uzyskać dzięki jakimś promocjom. Powyżej tego progu są zdecydowanie lepsze urządzenia z bogatszym ekosystemem.

    Generalnie wszyscy trzeźwo myślący od początku mówili, że oferowanie Surface RT w cenie iPada, w dodatku początkowo tylko w USA, to pomysł skazany na porażkę. Aplikacji o wiele mniej, na początku system też nie działał najlepiej i generalnie tam rządzi tablet od Apple. Próbować trzeba było z niższą ceną tam, gdzie iPad jeszcze nie zagarnął rynku i ewentualnie potem przenosić się do Stanów.

  • W wielu miejscach sprawdza się nieźle. Na chwilę obecna to mój drugi komputer, który gdy trzeba jest tabletem, gdy trzeba zastępczym komputerem. Ale ceny jakie sobie za niego życzą są chore. To doprowadziło do bardzo złej prasy. Teraz już sama obniżka nie pomoże, gdy każde media piszą że to porażka, a redaktorzy grzmią „nie kupuj bo się zawiedziesz!!”.

  • W kwartał sprzedali półtorej miliona sztuk własnego, drogiego i mało przydatnego peceta opartego o ARM, który w dodatku nie był wszędzie dostępny. Jak dla mnie to dość dobry wynik jeśli pomyśleć o tym jak o pierwszej iteracji.

    Ciekaw jestem, jak by wyglądała sprzedaż, gdyby uruchomili własną linię pecetów sensu stricte.

  • Najśmieszniejsza była kampania jak Microsoft chciał pokazać że Surface jest lepszy od iPada…teraz właśnie widać jak im wyszło :D

  • Patrząc ile Apple sprzedał iPadów w pierwszy weekend, w 2010 roku kiedy ludzie nie wiedzieli co to tablet i co potrafi, to bardzo słaby wynik. Po 28 dniach sprzedali ich milion, 2 pod 2 miesiącach i 3 po 80 dniach. Tylko w USA, bo nie był dostępny gdzie indziej. Surface ruszył w bodajże 6 krajach.

  • Michał Sapka

    Była? Ona nadal jest.

  • Racja, MS popełnił błąd chcąc mieć ciastko, sprzedać ciasto i zeżreć ciastko – nie jestem w stanie przypisać Surface’a do żadnej kategorii. Co to jest? Tablet? Po co mu dołączana klawiatura zatem i czemu Office jest w standardzie. Ultrabook? Bez klawiatury w pudełku i bez zewnętrznych aplikacji do pracy.

    Dla mnie surface to taki dziobak, ni to kaczka, ni to bober – słabo pływa i nie żre drewna. Nie zmienia faktu to, że ktoś tego dziobaka przygarnął. Mam nadzieję, że w wersji 2.0 zrobią to lepiej, dadzą klawiaturę w standardzie, może zrobią hybrydę ARM-x86? Cokolwiek, co by uzasadniało zakup tego czegoś, nie tylko do firmy, ale i do domu.

    No chyba, że to biedne zwierzątko ma wymrzeć, ale razem z nim umrze pomysł na tablet z Windows Phone (zagadka – jeśli Surface był tabletem na ARM, z Windows 8 bez pulpitu i nie znalazł wielu amatorów, to jak to prognozuje wejściu na rynek Windows Phone Tablet?)

  • Pytanie o którym Surface i systemie mówisz. Czy z RT czy nie.

    „Co to jest? Tablet? Po co mu dołączana klawiatura zatem i czemu Office jest w standardzie.”

    Żebyś w razie potrzeby w każdym momencie mając tylko tablet mógł rozstawić klawiaturę, edytować pliki, pisać dłuższe rzeczy i robić inne zadania, które normalnie na tablecie się nie sprawdzają.

  • A co mają możliwości do popularności sprzętu? W tej kampanii MS pokazywał właśnie „możliwości”. Najpopularniejsze telefony z Androidem, to budżetfony. Jak wiemy przegoniły one już dawno iPhony w ilości sprzedaży. Rozumiem że to znak że iPhone jest gorszy od budżetowych Androidów? Ta logika błądzi :)

  • feeffee

    Surface jest lepszy od iPada. Nie można z tym dyskutować, bo takie są fakty.

    Ale to w nie ma znaczenia dla przeciętnego klienta, który markę iPad już zna i znajdzie w każdym warzywniaku.

  • feeffee

    To jest tablet (świetny) i przy okazji PC. Najlepsze możliwe połączenie. W każdej kategorii lepsze od konkurencji.

    Apple ma to dopiero przed sobą zrobienie czegoś takiego.

  • Widocznie ludzie są nim tak oszolomieni że zapominają kupić.