Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Microsoft nie ma konkurencyjnego produktu dla iPada i tabletów z Androidem →

· Wojtek Pietrusiewicz · 1 Comment

Matt Baxter–Reynolds:

The market wants a 7″-8″ device, with battery life measured in days, with absolutely zero complexity and no requirement of the user to undertake any cognitive loading at all. They also want a rich ecosystem of apps, and they want developers to be targeting their device as either the first or second most relevant. They want great support. They want a polished experience where they’re not always waiting for the „version 3.0 to be the good one”.

None of that described Windows in how we see it today in Windows 8 and devices that run them, which regardless of how clever the hinge and how touchable the screen remain PCs. And we should all eschew „jam tomorrow” on this. We’re nearly a year in — how long is it going to take Microsoft to get this right.

Matt ma ciekawe spojrzenie na ten temat. Sam jestem ciekawy jaki wpływ na konsumentów ma nazwa „Windows” na telefonie lub tablecie. Z danych sprzedażowych wynika, że raczej negatywny, ale nie można tego w ten sposób oceniać, bo jest za dużo zmiennych. Mimo wszystko ciekawy jestem jak wyglądałbym dzisiaj rynek, gdyby Microsoft zerwał z przeszłością i ruszył na przykład z Metro OS dla telefonów i tabletów. A tak w ogóle to przeczytajcie cały wpis Matta.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.