Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Associated Press sprzedaje reklamy na swoim Twitterze

· Wojtek Pietrusiewicz · 5 komentarzy

AP Sponsored Tweet

John Herrman:

During the Consumer Electronics Show, the Associated Press’s 1.5 million followers will see tweets about Samsung’s new products. Some will be organic — Samsung is one of the largest exhibitors at the show, and the AP has reporters there. But two a day will come directly from Samsung, in the form of ads.

The tweets will be labeled as „sponsored,” but not in the native manner of Twitter’s official sponsored tweets. Instead of using Twitter’s ad product, Samsung and the AP struck a deal on their own. It’s an under-the-table deal as far as Twitter is concerned, and a type of arrangement that Twitter has been discouraging — and hoping to replace — for years.

Powyższe zagranie to po pierwsze etyczny problem. Po drugie, bardzo nie spodobało się to followersom @AP. Po trzecie, Twitter zapewne też nie będzie zadowolony z takiego obrotu spraw, ponieważ ominęła go właśnie bardzo ładna suma.


Oto informacja prasowa AP w temacie:

The Associated Press announced today that Samsung will be the first company to provide sponsored tweets to the news agency’s primary Twitter account, https://twitter.com/ap.

The innovative advertising will appear twice a day this week (Jan. 7-11), timed with the 2013 International CES – the consumer electronics show — in Las Vegas.

The effort builds on AP’s expansion into new advertising for mobile and social media.

A oto stopka tej informacji:

The Associated Press is the essential global news network, delivering fast, unbiased news from every corner of the world to all media platforms and formats. Founded in 1846, AP today is the most trusted source of independent news and information.

Czy tylko mi tutaj coś nie gra?

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • Zjawisko promo tweetów wysyłanych przez różne osoby publiczne jest powszechne. Przed Świętami głośna była sprawa Oprah Winfrey, która tweetnęła reklamowo o MS Surface. Zakładam że nie za darmo.

  • Ale osoba vs. AP to delikatna różnica.

  • Marcin Dmochowski

    Tylko Tobie i twitterowi ;) Tweety będą wyraźnie oznaczone jako sponsorowane, oficjalnie też ostrzegli o tym więc nie kryją niczego pod stołem.
    P.s. Ktoś mi podpowie jak dać mute na wszystkie Tweety z 4sq? Coś nie potrafię tego w tweetbocie ustawić.

  • Mirx

    Sprawa nie jest jednoznaczna. Zwróć uwagę, że Ty na Twitterze reklamujesz makoweabc, która to strona jest przecież działalnością komercyjną. I żeby było jasne – całkowicie mi to odpowiada. Rozumiem, że dostaję za darmo wartościowy content, więc zgadzam się na wybrany przez Ciebie model biznesowy, ze wszystkimi tego konsekwencjami. W przypadku AP trzeba zadać sobie pytanie, czy zrobili cokolwiek wbrew wcześniejszym ustaleniom z followersami. A może to tylko kwestia ich myślenia życzeniowego? Przyzwyczailiśmy się do otrzymywania w Internecie za darmo efektów czyjejś pracy. Pół biedy, gdy jest z czego dokładać (print, TV). Co będzie, gdy się okaże, że print upadł? Ja w każdym razie jestem za czystymi rozwiązaniami – wolę wiedzieć za co płacę i czego mogę się spodziewać w zamian. Czasem jest to jasne, a czasem nie do końca – vide facebook i inni. Darowanemu „koniu” nie zagląda się w zęby, że polecę Misiem.

  • Delikatna. Ale nieznacząca w tej sprawie. Korporacje istnieją dla profitu, nie dla etyki. Etykę mają (ewentualnie) ludzie. A jak widać na przykładzie OW, nawet osoby mocno publiczne, znane z filantropii, mające ogromny majątek zarobiony na bezstronnym dziennikarstwie akceptują możliwość udziału w reklamie.