Where, exactly, is Android winning in the battle against Apple’s iOS devices, the popular iPhone and iPad? Two words: Market share. Not revenue, not profits, not customers who spend money in the forest of Apple’s ecosystem.
In fact, on every other front except one, Apple is demolishing Android, despite being outsold in unit market share.
To prawda, że przede wszystkim patrzymy na udziały w rynku – są przecież bardzo istotne. Ale Google nie zarabia jeśli ich użytkownicy nie używają telefonów z ich systemem operacyjnym do przeglądania internetu z jednego prostego powodu – skoro nie uruchamiają Chrome to nie oglądają reklam. Apple ma dzisiaj blisko 80% zysków z całego rynku, a 70% dochodów z mobilnych reklam jest generowana przez urządzenia z iOSem. Szacuje się, że developerzy zarabiają czterokrotnie więcej w App Store niż Google Play. Skoro Apple zgarnia 80% kasy z rynku, a oferuje tylko jeden model telefonu1, to nie mają żadnego ciśnienia ani powodu do wypuszczenia kolejnych modeli, a już napewno nie „taniego”.
Na chwilę obecną Apple ma cztery urządzenia na rynku – iPhone, iPod touch i iPad mini i iPad – w trzech różnych rozmiarach2. Jeśli to skonsolidujemy z faktem, że firma z Cupertino nigdy nie przejmowała się sezonowym skokom sprzedaży iPodów przez wiele wiele lat od jego debiutu, to nie sądzę, aby cokolwiek zmieniło się dzisiaj. Im więcej o tym myślę, tym bardziej jestem przekonany, że na rynku będzie oferowany iPhone/iPod touch i para iPadów, uaktualnianych mniej więcej raz w roku. Wszystkie będą oczywiście stopniowo ulepszane z generacji na generację, a ewentualne wahania w debiutach kolejnych modeli będą podyktowane wydarzeniami, o których w większości nie mamy pojęcia.
To byłoby na tyle jeśli chodzi o moje przekonania – najbliższe miesiące i lata je zweryfikują.
Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.