Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Najlepsza reklama Della →

· Wojtek Pietrusiewicz · 9 komentarzy

John Gruber podsumował, oczywiście w swoim stylu, reklamę Della. Najzabawniejszy jest jednak punkt czwarty jego podsumowań: Dell wykorzystał fragment tweeta Christophera P. Boyda, którego możecie przeczytać na zdjęciu. Brzmi bardzo pozytywnie. W rzeczywistości jednak, Christopher w swoim tweecie wypowiedział się z nutą sarkazmu:

The Dell XPS 12 Duo looks like a MacBook Air merged with an iPad. So cool and ultraportable. #ApplesDaysAreNumbered

Bezcenne. Tak swoją drogą – ciekawe kto pomyślał, że to będzie dobry pomysł oraz że nikt do tego nie dojdzie.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • Dla mnie najlepszy jest punkt trzeci:

    “The device in question doesn’t actually look much at all like a MacBook Air or an iPad. It looks like a broken chair.”

  • marekjot

    Co tu dochodzic jak pod wszystkim jest podpis z data.

  • MarcinHinz

    Podając autora wraz z dokładną datą tweeta zapewne chodziło o to aby ktoś do tego doszedł. Dzięki temu ich reklama stała się świetnym viralem i zamiast do tysięcy, dojdzie do setek tysięcy ludzi. Widać że ludzie z marketingu Dell zrobili dobrą robotę i mają dystans do świata, dzięki czemu im to wszystko wyszło.

  • Zerknij na komentarz @toszcze:disqus poniżej – myślę, że to bliżej prawdy będzie dla wielu. :)

  • Ludzie którzy zrobili tą reklamę właśnie piją najdroższego szampana jakiego mieli pod ręką.

    Reklama ma docierać do odbiorców i właśnie to robi. Nawet wykraczając poza krąg bezpośrednio zainteresowanych, wręcz obracając się w kręgach osób, które pozornie nie powinne być tą reklamą zainteresowane…

    … czego dowodem jest to, że zrobienie z tego wpisu na blogu… robi z tego jeszcze lepszą reklamę :)

    A to czy ktoś to “złamane krzesło” kupi to już inna sprawa. Nie taki jest cel reklamy. “Nieważne co mówią, ważne że mówią” :)

  • Ale jak się nie przełoży na wyniki finansowe to agencja pożegna się z Dellem.

  • @Moridin:disqus nie sądzę żeby zatrzymało to sprzedaż urządzeń dell :) a nawet jeśli, to będzie to nie do udokumentowania. Wręcz przeciwnie, “darmowa reklama” będzie dokumentowalna przez oddział zajmujący się monitoringiem sieci :)

    Tylko spora wpadka wizerunkowa mogła by spowodować, że korpo w trybie natychmiastowym pożegna się z agencją reklamową.

  • BGN

    W pełni się z Tobą tutaj KHRoN zgadzam. Reklama dotarła przecież idealnie nawet do purystów apple w ten sposób.

  • Wszystko OK, ale słyszę w tym Jobsa z października 2010 (prezentacja nowych MacBooków Air z pamięciami flash). “Kiedy MacBook spotyka iPada…”