Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Adblock Plus dla Androida →

· Wojtek Pietrusiewicz · 5 komentarzy

Adblock Plus to dokładnie to co znamy z przeglądarek desktopowych przy czym ma jedną ogromną przewagę nad wtyczkami – ta aplikacja ma rzekomo1 usuwać reklamy wszędzie – w każdym programie. Biorąc pod uwagę, że Google na Androidzie zarabia przede wszystkim za pomocą reklam, to potencjalnie jest to dla nich bardzo złe. Ale to tylko czubek góry lodowej – gdybym był developerem, który przede wszystkim zarabia na wspomnianych reklamach, to podejrzewam, że właśnie szukałbym nowej pracy. Jeśli Androidowi tych ostatnich zabraknie2, to z tego systemu zaczną uciekać użytkownicy. Biorąc jednak pod uwagę ile śmieci jest w różnych programach, jako użytkownik bardzo sobie chwalę takie rozwiązania. Ciekawy jestem co z tego wyniknie i czy Google jakoś zareaguje.

  1. Już zainstalowałem, ale nie mam żadnych aplikacji z reklamami.
  2. Co jednak dzisiaj jest wielce nieprawdopodobne.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • “Ale to tylko czubek góry lodowej – gdybym był developerem, który przede wszystkim zarabia na wspomnianych reklamach, to podejrzewam, że właśnie szukałbym nowej pracy. Jeśli Androidowi tych ostatnich zabraknie2, to z tego systemu zaczną uciekać użytkownicy”

    Gdyby najpierw deweloperzy mieli umiar i nie wrzucali masy paskudnych i żrących baterię reklam (oraz udostępniali wszystkim wersję bez reklam za opłatą – patrz Rovio, które wrzuca AB bez reklam do ograniczonego regionalnie Amazona, ale już nie do Google Play), nie trzeba by teraz stosować AdBlocka. Także moim zdaniem, taki ubytek dochodów jest dobry i może pomoże się w końcu opamiętać niektórym deweloperom.

  • Ciekawe jest to ze duża cześć aplikacji dostępnych w AppStore za darmo nie ma tyle reklam lub innego “badziewia” co programy z Google Play? Rozumiem że deweloper chce zarobić na aplikacji konkretne pieniądze, ale nie powinien tego robić kosztem użytkownika i jego komfortu pracy z daną aplikacją. Może Google powinno bardziej restrykcyjne podchodzić do umieszczania reklam w aplikacjach umieszczonych w GP.

  • Androidowcy nie są skorzy do płacenia za aplikacje, a przynajmniej nie tak jak iPhone’owcy – stąd tyle reklam.

  • Ale niech już sobie bedą te reklamy ale niech nie “włażą” tak w oczy. Nie można ich jakoś subtelności prezentować użytkownikowi?
    Androidowcy nie są skorzy do płacenia za aplikacje gdyż sam Android pozwala na łatwą instalacje aplikacji pobranych ze stron www. Gdyby nie był taki “otwarty” nie byłoby takich problemów.

  • Słuszna uwaga.