Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Reklama Microsoft Surface jest równocześnie słaba i genialna

· Wojtek Pietrusiewicz · 10 komentarzy

Microsoft parę dni temu w końcu pokazał reklamą Microsoft Surface zatytułowaną “Movement”. Reżyserem jest Jon M. Chu, który jest odpowiedzialny między innymi za Step Up 2 i Step Up 3D oraz G.I. Joe: Retaliation. Nie widziałem tego ostatniego, ale patrząc po trailerach zakładam, że będzie to kolejna wysokobudżetowa sieczka, jednak wpływ tanecznego Step Up jest w przypadku “Movement” ewidentny – to właśnie w tańcu i kolorach kryje się genialność tej reklamy.

“Movement” skierowany jest przede wszystkim do ludzi. Takich normalnych – nie geeków czy specjalistów od sprzętu. Ta reklama ich urzecze rytmem, tańcem aktorów, wspomnianymi kolorami oraz świetną grą samego Surface i jego doczepianej klawiatury. Tablet od Microsoftu w wersji RT zapowiada się w niej świetnie i jedyne czego brakuje to wytłumaczenia jak jego system operacyjny, nowy Windows RT, działa. Nie da się jednak ukyć, że sam show zaprezentowany w tym krótkim klipie hipnotyzuje i wciąga, wyzwala endorfiny i u większości ludzi zapewne wyzwala chęć posiadania takiej zabawki.

To co jednak odróżnia reklamę Microsoft od pierwszej o iPadzie, zaprezentowanej w trakcie premiery urządzenia w 2010 roku, to fakt, że ta od Apple przede wszystkim skupia się na pokazaniu tego co potrafi iOS. Hardware to tylko okno na świat internetu i aplikacji oferowanych przez ten tablet. To jednocześnie, dla wielu, wystarczająca instrukcja obsługi – pacnij tam, dotknij tu, to przecież proste. To właśnie pod tym względem reklama Microsoft jest słaba. Bardzo. Na obecną chwilę nadal nie wiemy dokładnie co będzie oferowała okrojona wersja Windows 8 poza dołączonym Officem, którego nota bene nie da się używać bez klawiatury i myszki/touchpada. Podejrzewam, że będzie wiele rozżalonych klientów, którzy będą spodziewali się czegoś tak prostego jak iPad, a w efekcie otrzymają małego laptopa z dotykowym ekranem i ograniczonym systemem operacyjnym. Tak – nie pomyliłem się. Laptopa. Nadal nie wiadomo jak dobrze pisze się na samym ekranie. Nadal nie wiadomo czy w ogóle będą aplikacje do tworzenia treści, a nie tylko ich konsumpcji. Jak go trzymać w pionie? Da się w ogóle?

Surface i Windows 8 mają premierę już za 9 dni, a strona Windows Store na obecną chwilę jest tylko dla developerów i wszystkie linki kierują na strony MSDN.. Trzy tygodnie temu raportowano, że w Windows Store czeka ponad 2.100 aplikacji, z których jedynie 150 nie będzie działała na Windows RT. Ciekawe jest to, że ten sam raport twierdzi iż darmowych jest aż 84% pozycji, a zdecydowanie najpopularniejsze są gry. Osobiście nie mogę doczekać się aż będę mógł przetestować Surface for Windows RT, którego ceny są zbliżone do iPada – szkoda tylko, że oferuje znacznie gorszy ekran o rozdzielczości 1366×768 px. Niezależnie – jeśli w Windows Store nie będzie odpowiednich narzędzi to nawet najlepszy pomysł nie wypali. Nadal nie mogę uwierzyć, że Microsoft Office nie jest dostępny z analogicznym interfejsem jaki oferuje Pages for iOS – dotykowym, a nie “touch-enchanced”.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • atomjar

    Reklama jest straszna. Wygląda jak tandetny musical dla nastolatków i pokazuje najgorsze oblicze zarówno kultury konsumpcjonizmu jak i samej Ameryki. Ale to tylko moje wrażenie…

  • Stronę beznadziejną zauważyłem od razu. Tej “genialnej” jakoś nie udało mi się dostrzec.

  • Krzysztof Świątek

    Reklama jest fajna, potencjalny target ją chwyci. Nie muszą pokazywać jak się klika i co się na tym robi, ludzie już wiedzą, że istnieje tablet, apple wystarczająco wyedukował (choćby w wymienionej przez Ciebie reklamie apple) wystarczy, że będą mieli świadomość, że “to coś w stylu ipada”

  • Jasiek

  • BGN

    Reklama jest genialna, coś tu niektórzy się chyba zamykają trochę? Reklamy Apple’a są pro ale w życiu nie zobaczycie reklamy w tym stylu, tj bardziej rozrywkowej. Świetne wykorzystanie tego krótkiego ‘dźwięku’ przyczepiania klawiatury. Dźwięk przeradza się w fajnie skonstruowany utwór. Zakończenie też przyjemne: tapnięcie w powierzchnię Surface.

  • Tegra 3 to za mało jak na Full HD, nie da rady to nie A6 Appla, i z drugiej strony przy 32GB Surface jest raptem 20GB danych

  • Marek Krześnicki

    Tegra 4 napędza bez problemu Androidowe wynalazki z Full HD. Z drugiej strony Surface ma wejście na karty SD, więc pojemność można łatwo powiększyć.

  • Marek Krześnicki

    Wyguglaj sobie, w jakim paśmie antenowym puszczono tę reklamę, i zrozumiesz jej koncepcję. No chyba, że nie lubisz musicali – o gustach się nie dyskutuje.

  • Mirx

    W sumie podoba mi się. Widać wyraźną inspirację Apple. To samo zresztą w reklamie Kia.

  • XYZ

    Możesz podać link do reklamy, którą inspirowana jest ta reklama? Prócz samochodu Kia, nie podałeś innego podobieństwa.