Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Moja fotografia (36) – Brooklyn Bridge, NYC, 2011

· Wojtek Pietrusiewicz · 7 komentarzy

Nikon D700 + Nikkor 14-24 f/2.8G: 1/1000, f/8, ISO 200, 14mm

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.

  • Mirx

    Gdyby ktoś chciał za nieduże pieniądze robić takie zdjęcia (pomijam oczywiście mistrzowską rękę), to polecam Samyang 14 mm. Właśnie jestem po wakacjach z tym obiektywem. Były to jedne z lepiej wydanych pieniędzy na sprzęt fotograficzny. Oczywiście trzeba mieć w pamięci, że to 1400 zł, a nie trzy razy tyle, ale generalnie jest git.
    Full size JPEG: https://dl.dropbox.com/u/430608/%20Horseshoe-Bend-1.jpg

  • Na jakim body?

  • Mirx

    To moje było robione na Canon EOS 5D. Ma już ponad 6 lat, ale daje radę. Problem pojawia się po ciemku, bo niestety ma spore szumy przy dużym ISO, ale za to pełną klatkę.
    Samyang ma mocowanie do Canona i Nikona. Być może też inne. Niestety robi zniekształcenie obrazu typu wąsy (mustache), ale da się skorygować dostępnym profilem pod Lightroomem albo w Aperture.

  • Mirx

    A… No i najważniejsze chyba… Ten koreańczyk, to pełen manual. Nie dość, że ostrość i przesłonę trzeba ustawiać ręcznie, to jeszcze nie ma wbudowanego chipa, więc do body nie są przekazywane informacje o focusie, przesłonie oraz typie i ogniskowej obiektywu. Trochę to denerwuje. Odległość trzeba raczej ustawiać wg podziałki, bo przez wizjer niewiele widać. W każdym razie ja nie widzę.

  • Znam go – recenzje ma skrajnie różne. :)

  • Mirx

    Też czytałem przed zakupem. No oczywiście nie jest to obiektyw dla profesjonalisty. Fotografować architekturę ze względu na zniekształcenia też ciężko. Ale jak nie stać cię na Canona 14mm, który bez wątpienia zdjęcia robi lepsze, kosztując niestety ok. 5000 zł, to powstaje alternatywa mieć 14 mm lub nie mieć. Sam wiesz, że niektórych zdjęć po prostu nie da się zrobić bez szerokiego kąta. Robiłem np. zdjęcia w jaskiniach (Antelope canyon) i tam się nie da cofnąć, bo jest ściana. Moje podstawowe szkło to 24-70 2.8L, więc różnica między 14 mm a 24 mm jest kolosalna. Summa summarum nastawiałem się na gorsze wyniki i jestem bardzo zadowolony.

  • Ja przesiadłem się na Nikona m.in. ze względu na Nikkora 14-24, którego uważam za dzieło sztuki.