Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Sprawdź status swojej muzyki w iCloud pod iTunes

· Wojtek Pietrusiewicz · 19 komentarzy

Dla osób korzystających z iTunes Match, które pojawiło się oficjalnie wczoraj, warto włączyć jedną istotną rzecz w iTunes. Chodzi oczywiście o to czy nasza muzyka została rozpoznana oraz o listę piosenek, których ewentualnie nie mamy w chmurze. Z pomocą przychodzi menu w iTunes …

Przepis na włączenie nowych kolumn ze statuem iCloud

Najpierw musimy kliknąć w lewym bocznym pasku na Music / Muzyka. Następnie przechodzimy do menu Widok -> Pokaż opcję widoku (View -> View Options) lub po prostu wciskamy na klawiaturze ⌘J.

Pojawi się okno z możliwością wyboru kolumn, które nas interesują. Zaznaczamy obie pozycje zaczynające się słowem iCloud. Po zamknięciu okna, możemy oczywiście przesuwać kolumny zgodnie z naszymi upodobaniami — wystarczy kursorem przeciągnąć wybraną pozycję na nowe miejsce.

W nowej kolumnie będą pojawiały się oznaczenia określające status poszczególnych pozycji:

  • Purchased — określa muzyką kupioną na aktualnie zalogowanym Apple ID.
  • Matched — tak opisana jest muzyka, która znajduje się w bazie Apple, ale została dodana do bazy w alternatywny sposób (rip, piractwo, itp.). Te utwory po skasowaniu możemy pobrać ponownie w AAC 256kbps.
  • Removed — piosenki, które zostały usunięte z iCloud, ale znajdują się jeszcze na naszym Maku/iPodzie/iPhone’ie lub innym urządzeniu. Można je dodać z menu kontekstowego pod prawym przyciskiem za pomocą komendy Add to iCloud.
  • Waiting — muzyka czeka w kolejce do dodania do iCloud. Można to wymusić z menu kontekstowego komendą Upload to iCloud.
  • Not Eligible — pozycje w naszej bazie, które nie nadają się do chmury. Mogą to być dziwne formaty, zbyt duże pliki (ponad 200MB) lub o jakości poniżej 96kbps.
  • Duplicate — piosenka już znajduje się w iCloud oraz na naszym Maku i nie została ponownie wgrana do tej pierwszej.
  • Error — może oznaczać skorumpowany uszkodzony plik lub inny problem. Można spróbować naprawić problem poprzez wybranie z menu Store -> Update iTunes Match lub po prostu ponownie zaimportować piosenkę do iTunes.

Obecnie to wszystko oczywiście dotyczy kont w USA.

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.