Jeśli chcecie mnie wesprzeć to zapraszam do kupna mojego poradnika "Jakim jesteś Makiem?".

Świeży i nowoczesny Google+

· Wojtek Pietrusiewicz · 7 komentarzy

Dotychczas skupiając się na dwóch serwisach „społecznościowych” wszystko było jasne. Facebook to pełna prywata z przyjaciółmi i rodziną, Fanpage to alternatywny RSS dla Facebookowców wraz z dodatkowymi informacjami, zdjęciami i krótkimi newsami. Twitter to … Twitter — przede wszystkim Apple, fotografia i tech z dozą dyskusji. Pytanie gdzie w tym wszystkim miejsce dla Google+? Każdy oczywiście ma własne wizje i metody wykorzystania społczenościówek — to jest właśnie najpiękniejsze w tych produktach: każdy może dostosować je do własnych potrzeb.

G+ nadaje się rewelacyjnie do trzech rzeczy:

  • współdzielenia się zdjęciami, chociaż nadal preferuję Instagram połączony z Twitterem
  • prowadzenia dyskusji pomiędzy ludźmi z podobnymi zainteresowaniami
  • prowadzenia Hangouts, czyli videorozmów pomiędzy wieloma osobami

Poniekąd można go również wykorzystywać jako RSS, tutaj nic się nie zmieniło, ale drugim punktem z powyższych zdaje się zdecydowanie przewyższać możliwości Facebooka, w którym nie ma aż takiej interakcji i odezwu ludzi jaki obserwuję na platformie Google’a. Może to co prawda wynikać z tego, że część ludzi rzadko zagląda na FB i po prostu nie zauważa niektórych wątków, a inni w ogóle nie mają tam konta. Z drugiej strony to jest nowy produkt i sam ten fakt zachęca ludzi do korzystania z niego. Pomimo że jest w zamkniętej becie, to ilość odwiedzających jest zastraszająca.

Najsłabiej wypadają Google’owe +1, które widoczne są tylko i wyłącznie po wejściu w odpowiednią zakładkę na profilu wybranego użytkownika. Jeśli tutaj nie nastąpi jakaś zmiana to nie wróżę temu przyciskowi wielkiej przyszłości. Dopóki lista +jedynek nie będzie bardziej widoczna i dostępna oraz dopóki nie będzie znacząco wpływała na wyniki wyszukiwania, to jest skazana na śmierć. Po prostu nie spełnia obecnie żadnej interesującej, ani wzmagającej interakcje, funkcji.

Google+ jest niewątpliwie świeżym produktem z nowoczesnym designem. Na tyle nowoczesnym, że wchodząc na Facebooka mam wrażenie jakbym odwiedzał witrynę niezmienianą przez lata. Podobne wrażenie miałem po pierwszej wizycie na FB po długim okresiem spędzonym z Gmailem. Nowy gracz zachęca do korzystania z niego: jest jasny i przejrzysty, świeży z dobrym pomysłem w postaci kręgów znajomych. Prosty w użyciu, bez konieczności wiecznego grzebania w ustawieniach prywatności.

Czy zachęci tych, którzy dotychczas unikali Facebooka? Czy uda się przeciągnąć duże ilości ludzi, którzy z kolei pociągną kolejnych? Czy zaufamy Google’owi bardziej niż Facebookowi? Nadal mam mieszane uczucia na ten temat …

Chcesz zwrócić mi na coś uwagę lub skomentować? Zapraszam na @morid1n lub na forum.